Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) a dezvoltat o nouă identitate vizuală care include o nouă emblemă şi motto, noi culori şi uniforme pentru echipă, precum și un nou website pentru a facilita accesul la informații și pentru străini.
Noua emblemă păstrează cele trei stele şi textul "ARCA", dar utilizează un nou aranjament pentru cele trei stele şi un nou font pentru text. Deasemenea culorile au fost schimbate. Noua emblemă şi motto-ul "ENGINEERING THE FUTURE", simbolizează o echipă mult mai dinamică, preocupată nu numai de dezvoltarea de vehicule spaţiale, dar şi de strategiile pe termen lung privind explorarea şi colonizarea spaţiului cosmic
Potrivit ARCA, viitorul speciei umane este legat de explorarea şi colonizarea spaţiului cosmic, dată fiind explozia consumului şi scăderea drastică a resurselor planetei.
Viziunea ARCA este că, deşi tehnologia explorării spațiale există de mult, acest lucru nu s-a întâmplat din cauză că activităţile spaţiale au fost, până nu de mult, o preocupare exclusivă a agenţiilor guvernamentale, care nu au considerat eficienţa financiară o prioritate la vremea respectivă.
Potrivit ARCA, în 10 ani de activitate, românii au utilizat cele mai mici bugete raportate la realizările proprii din domeniul aerospaţial - crearea unei familii de rachete orbitale şi a unui avion suborbital, având la bază tehnologii ieftine, sigure şi accesibile.
"Începând cu mijlocul acestui an am realizat că identitatea vizuală a echipei nu mai corespunde noii strategii orietată spre comunicare şi implicare globală. De aceea am apelat la mai multe companii specializate în branding, pentru a schimba această identitate vizuală. Din păcate nu am reuşit sa găsim ceea ce căutam externalizând aceste cerinţe şi am decis să realizăm noua identitate vizuală în cadrul ARCA. Sperăm că am reușit, însă doar indicatorii pe termen lung ne vor putea confirma sau infirma acest lucru", spune Simona Popescu, PR Manager ARCA.