x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Autostrada Moldova nu a primit avizul de mediu

Autostrada Moldova nu a primit avizul de mediu

de Iulia Barbu    |    24 Aug 2011   •   21:00
Autostrada Moldova nu a primit avizul de mediu

Proiectul Autostrazii Targu Mures – Iasi – Ungheni nu a primit aviz de mediu din partea ANPM. CNADNR a cerut la inceputul lunii mai emiterea avizului de mediu pentru demararea proiectului privind construirea auto­stra­zii din Moldova. Agentia de me­diu a respins cererea motivand ca do­cu­mentele solicitate nu au fost trimi­se in timp util de catre Companie.

Autostrada are o lungime de 307 kilometri si este un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor. De altfel, Targu Mures – Iasi – Ungheni a fost prezentat si chinezilor, o data cu vizita oficiala de saptamana trecuta. Potrivit unor estimari initiale, valoarea proiectului se poate ridica la suma de aproape 7 miliarde de euro. Cel mai probabil, spun surse din Mi­nis­­terul Transporturilor, autostrada va fi construita in regim de parteneriat public – privat.

In acest moment, pentru fiecare tronsoan al viitoarei autostrazi au fost alesi proiectantii. Astfel ca, tronsonul Targu-Mures – Ditrau cu o lungime de 91,6 kilometri este proiectat de SC SEARCH Corporation SRL, tronsonul Ditrau – Targu Neamt are 118 km si este proiectat de SC IPTANA SA, iar tronsonul Targu Neamt – Ungheni, in lungime de 100,6 km este proiectat de SC INOCSA.

In prezent, legatura dintre Moldova si Transilvania se des­fa­soa­ra pe traseele DN 15B – DN 15 si DN 15 – DN 12C – DN 13B. Cele patru drumuri nationale fac fac fata cu greu flu­xului sporit de trafic. "In acest context, Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni devine o alternativa atractiva pentru traficul international de tranzit care se va desfasura intre Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV si IX", se arata pe site-ul CNADNR. "Cele doua culoare existente nu pot asigura viteze superioare de circulatie in conditii de siguranta si confort, iar, in urma unei analize de trafic, s-a constatat ca acestea nu pot prelua fluxurile sporite de trafic, gene­ra­te de dezvoltarea socio-economi­ca. Pe de alta parte, lipsa unei infrastucturi rutiere adecvate are efecte negative asupra economiei si transporturilor auto, prin cresterea timpilor si costurilor de transport pe tronsonul respectiv, prin cresterea consu­mu­ri­lor de carburant, precum si prin ma­ri­rea costurilor legate de in­tre­tinerea si repararea mijloacelor de transport. La acestea se adauga si im­pactul negativ asupra mediului, prin emisii poluante mari si niveluri ri­dicate de zgomot, ca urmare a traficului rutier inadecvat", se arata in me­­moriul de prezentare al proiectului.

In mandatul sau, Radu Berceanu a promis ca lucrarile la autostrada ce va lega Transilvania de granita de est a Romaniei ar urma sa inceapa imediat dupa 2012. Presa locala relata atunci ca termenul avansat de Ber­cea­nu pare fantezist, avand in vedere modul in care in Romania con­tes­ta­ti­ile curg lant la orice licitatie pu­blica. La acea vreme, proiectul nu avea inca un studiu de fezabilitate. Potrivit ulti­me­lor date de pe site-ul Companiei de Drumuri, studiul de fezabilitate este in pregatire.

Intre timp, Daniela Draghia, di­rec­­torul general al Companiei Natio­na­le de Autostrazi si Drumuri Natio­na­le din Romania (CNADNR), l-a demis pe directorul general adjunct responsabil de proiectele cu finantare de la bugetul de stat, Constantin Norocel Grigoroiu. Functia lui Gri­goriu a fost preluata de Mircea Epure, fost sef al Directiei de Proiecte din Fonduri Externe Rambursabile.

×