Media emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturisme a scăzut cu 13% din 1997 la nivelul UE, potrivit documentelor prezentate de asociaţiile producătorilor şi importatorilor europeni.
Media emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturisme a scăzut cu 13% din 1997 la nivelul UE, potrivit documentelor prezentate de asociaţiile producătorilor şi importatorilor europeni. Este un progres semnificativ, important pentru obţinerea scopului Uniunii, acela de a reduce emisiile de CO2 cu 20%, faţă de 1990, până în 2020. Motoarele cu consum redus şi înmulţirea numărului de automobile diesel au contribuit la acest succes.
SUBIECT DELICAT. Tema reducerii emisiilor provenite din transporturi a necesitat îndelungi negocieri de-a lungul anilor. Următoarea ţintă pentru Comisia Europeană este introducerea obligativităţii ca emisiile să scadă până la 130 grame/kilometru. La nivelul anului 2007, media înregistrată pentru maşinile noi era de 164,9 grame/kilometru. Un progres semnificativ faţă de 1997, când media înregistrată era de 189,8 grame/kilometru. Unele ţări, între care Marea Britanie, îşi propun şi mai mult: 100 grame/kilometru până în 2020. Guvernul de la Londra are pregătite şi alte măsuri, complementare: îmbunătăţirea infrastructurii (pentru evitarea ambuteiajelor şi o rulare cât mai cursivă) sau reduceri de taxe şi scutiri de impozite pentru cumpărătorii de maşini noi. În Marea Britanie circulă în prezent 31 de milioane de vehicule. Anul trecut, în Regatul Unit s-au vândut doar 2,4 milioane de maşini noi. Potrivit unui reprezentant al executivului britanic, rolul maşinilor vechi şi al factorilor precum stilul de condus, capacitatea motorului sau distanţele parcurse sunt importante pentru reducerea emisiilor.