x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bagaje pierdute şi zboruri anulate?- Ce despăgubiri poţi cere de la companiile aeriene şi cui te poţi adresa

0
Autor: Mara Raducanu 05 Iun 2014 - 21:38
Bagaje pierdute şi zboruri anulate?- Ce despăgubiri poţi cere de la companiile aeriene şi cui te poţi adresa ANDREW COWIE/EPA/Intact Images
Ştiaţi că aveţi dreptul la mese şi băuturi răcoritoare, proporţional cu timpul de aşteptare atunci când zborul dumneavoastră a intârziat sau a fost anulat? Sau că, in cazul in care zborul ajunge la destinaţie cu peste  trei ore intârziere ori este anulat, aveţi  dreptul la o compersaţie? Pentru toate aceste probleme se găsesc soluţii, nu trebuie decât să vă cereţi drepturile atunci când situaţia o impune. Centrul European al Consumatorilor- ECC România a sărbătorit astăzi Ziua Drepturilor Pasagerilor in Transportul Aerian in Aeroportul Internaţional ,,Henri Coandă,,.

”Suntem deja la al patrulea an în care organizăm Ziua Drepturilor Pasagerilor în Transportul Aerian alături de celelalte Centre Europene ale Consumatorilor, al patrulea an alături de consumatorii români care utilizează transportul aerian. Cel mai important mesaj pe care încercăm să-l aducem la cunoştinţa consumatorilor este că drepturile lor sunt reale şi că nu pot fi ignorate de nimeni. Indiferent de situaţie, că vorbim de un zbor întârziat, anulat, de un bagaj pierdut, drepturile consumatorilor sunt clar stabilite şi ar trebui respectate de transportatorii aerieni”, a declarat doamna Irina Chiriţoiu, Director ECC Romania.

59% din cetăţenii UE care folosesc transportul aerian nu-şi cunosc drepturile
În anul 2013, Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor- ECC-Net a primit 32.522 de reclamaţii, 18.3% din acestea vizând transportul aerian, printre problemele reclamate fiind cele legate de întârzierea şi anularea zborurilor, pierderea sau întârzierea bagajelor. Potrivit unui Eurobarometru al CE din 2009, 59% din cetăţenii UE care folosesc transportul aerian nu ştiu că au drepturi atunci când călătoresc, doar  34% cunoscându-şi drepturile.

Topul reclamaţiilor din transportul aerian
In anul 2013, Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor- ECC Net a primit 32.522 de relamaţii, 18,3% din totalul acestora vizând transportul aerian. In topul problemelor reclamate se află cele legate de intârzierea şi anularea zborurilor, dar şi de pierderea sau intârzierea bagajelor. ,,De fiecare dată când consideraţi că drepturile v-au fost incălcate vă rugăm să apelaţi la Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorilor (ANPC). In anul 2014, pe analizele noastre, există undeva la 35 de reclamaţii,, , a declarat Marius Dunca, preşedinte ANPC. 

Prejudiciul recuperat in 2013 din reclamaţii se ridică la 16.500 de euro
Potrivit Irinei Chiriţoiu, Director ECC România, din reclamaţiile ajunse la  Centrul European al Consumatorilor din ţara noastră, anul trecut prejudiciul recuperat se ridică la 16.500 de euro. ,,Centrul European pentru consumatori vă poate ajuta să vă faceţi vocea auzită  şi să determinaţi companiile aeriene să işi asume responsabilitatea atunci când vina le aparţine,,, a concluzionat Neven Mimica, Comisarul pentru Protecţia Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene.

DESPĂGUBIRI ŞI DREPTURILE CELOR CARE CĂLĂTORESC CU AVIONUL
■ In cazul refuzului la imbarcare, solicitaţi asistenţă din partea companiei constând în asigurarea gratuită a mesei şi a băuturilor răcoritoare, în cazul unei întârzieri în efectuarea zborului. Totodată, pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. Mai mult, puteţi solicitata asistenţă din partea companiei constând în asigurarea gratuită a cazării hoteliere şi a transportului dintre aeroport şi locul cazării, în cazul în care ora de plecare anticipată a zborului este la cel puţin o zi după ora de plecare anunţată iniţial.

■ Rambursarea contravalorii biletului. Puteţi solicita rambursarea contravalorii biletului de avion în cazul unei întârzieri de cel puţin 5 ore, dacă nu doriţi continuarea călătoriei la o altă dată pusă la dispoziţie de companie.

■ Invocaţi dreptul la compensaţie pentru zborurile întârziate care ajung la destinaţia finală cu 3 ore sau mai mult decât ora de sosire prevazută iniţial de companie, precum şi în cazul zborurilor anulate;

■ Mai exact, in cazul refuzului la îmbarcare, întârzierii sau anulării zborului, pasagerii primesc o compensaţie în valoare de: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puţin; 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 km; 600 euro pentru toate celelalte zboruri. Pentru stabilirea distanţei se ia în considerare ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească cu întârziere faţă de ora prevăzută, datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.

■ Drepturile pasagerilor in cazul pierderii bagajelor. Dacă transportatorul aerian a recunoscut pierderea bagajului sau bagajul nu a sosit la destinaţie in termen de 21 de zile, pasagerii au dreptul de a solicita compensaţii. Convenţia de la Montreal stabileşte că operatorul de transport aerian răspunde pentru daunele suferite de pasageri din cauza distrugerii, deteriorării sau întârzierii bagajului. Prin Convenţie nu este reglementată insă o procedură de stabilire şi acoperire a daunelor provocate în aceste situaţii, ci numai o limită de răspundere a transportatorului aerian de maxim 1.000 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 4.500 lei. În practică, operatorul de transport aerian este cel care stabileşte valoarea despăgubirilor, în principiu pe baza documentelor anexate de pasageri. În cazul întârzierii bagajelor, operatorii de transport aerian fie pun la dispoziţia pasagerilor o sumă de bani pentru produse de strictă necesitate (igienă şi îngrijire personală etc.), fie rambursează pasagerilor sumele plătite pentru produse de strictă necesitate, pe baza documentelor anexate la reclamaţie.

■ Nu aveţi dreptul la despăgubiri pentru anulări dacă: zborul s-a anulat în urma unor circumstanţe extraordinare, de exemplu din cauza condiţiilor meteo nefavorabile sau aţi fost informat că zborul se anulează cu două săptămâni înainte de ziua plecării sau vi s-a oferit o alternativă pentru acelaşi traseu, cu un orar asemănător.



 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Curtea de Apel București începe judecarea apelului în dosarul „Colectiv”

Curtea de Apel București începe judecarea apelului în dosarul „Colectiv”
Curtea de Apel București începe, vineri, 18 septembrie, judecarea primului termen al apelului în dosarul „Colectiv”, în care au fost condamnați în primă instanță fostul primar al Sectorului 4, Cristian...

Șah la acordul preferențial dintre SUA și Marea Britanie

Șah la acordul preferențial dintre SUA și Marea Britanie
Considerat unul dintre elementele-cheie ale desprinderii Marii Britanii de Uniunea Europeană, mult așteptatul acord comercial preferențial dintre Statele Unite și Regatul Unit este în mare pericol. Candidatul...

Statul de drept din Polonia, în atenția Parlamentului European. Se cer sancțiuni contra Varșoviei

Statul de drept din Polonia, în atenția Parlamentului European. Se cer sancțiuni contra Varșoviei
Parlamentul European a constatat, joi, că situaţia statului de drept s-a deteriorat în Polonia, în ultimii ani, cerând Comisiei Europene şi Consiliului Uniunii Europene să ia măsuri împotriva Guvernului de la Va...

Primul zbor internațional pe Aeroportul din Wuhan, după izbucnirea pandemiei

Primul zbor internațional pe Aeroportul din Wuhan, după izbucnirea pandemiei
Oraşul chinez Wuhan, primul loc în care a fost descoperit noul coronavirus în decembrie 2019, a găzduit primul său zbor internaţional din ianuarie, când aeroportul a fost închis din cauza Covid-19, scrie „Le Fi...

Școlile din Israel, închise din nou din cauza COVID-19

Școlile din Israel, închise din nou din cauza COVID-19
Israelul a închis joi şcolile, cu o zi înainte de a intra în carantină naţională din cauza pandemiei de coronavirus, deoarece infecţiile zilnice au depăşit 4.500, scrie Reuters. Prima carantină a fost...

Bihor: 175 de consilieri locali și primari din județ și-au pierdut mandatele într-o singură zi

Bihor: 175 de consilieri locali și primari din județ și-au pierdut mandatele într-o singură zi
Prefectul județului Bihor a semnat, într-o singură zi, ordine care vizează încetarea mandatelor pentru 175 de aleși locali din județ, care candidează la alegerile din 27 septembrie din partea altor formațiuni po...

Cristian Popescu Piedone, diagnosticat cu coronavirus

Cristian Popescu Piedone, diagnosticat cu coronavirus
Cristian Popescu Piedone ar fi fost testat pozitiv cu noul coronavirus. Fostul primar al Primariei Sector 4 și candidat la Primăria Sectorului 5 ar fi luat virusul de la fiica lui, care a descoperit că este...

Constanța: Un profesor care predă la două școli, depistat cu COVID-19. Cinci clase trec pe online!

Constanța: Un profesor care predă la două școli, depistat cu COVID-19. Cinci clase trec pe online!
Un profesor care predă la două școli din Constanța a fost depistat cu Covid-19. Elevii din cinci clase vor învăța online, după ce Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat trecerea din...

Șapte dintre facultățile Universității București încep cursurile online

Șapte dintre facultățile Universității București încep cursurile online
Șapte facultăţi din cadrul Universității București vor începe cursurile exclusiv online, iar celelalte 12 facultăţi au ales varianta de sistem hibrid. Majoritatea studenţilor Universităţii din Bucureşti...

Prognoza METEO pentru 18, 19, 20 și 21 septembrie: Cer noros

Prognoza METEO pentru 18, 19, 20 și 21 septembrie: Cer noros
Vremea se va răci faţă de ziua anterioară, mai accentuat în vestul, nordul, centrul şi estul ţării. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporare la munte. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 17 şi ...

Un motociclist a murit într-o râpă

Un motociclist a murit într-o râpă
Un motociclist a murit, joi după-amiaza, după ce a căzut într-o râpă, pe DN 67C, în județul Alba. Potrivit ISU Alba, pompierii din Sebeș au intervenit pentru acordarea primului ajutor unei persoane, pe DN67C, la...

Un oraș din România se închide din cauza COVID-19

Un oraș din România se închide din cauza COVID-19
Din cauza numărului mare de infectări cu noul coronavirus, un oraș cu mii de locuitori, din România, se închide Restaurantele și barurile din Siret, județul Suceava, pun lacătele pe uși pentru mai multe...

Podul Ciurel a fost finalizat. Firea: Proiectul, început acum 14 ani, a stat 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus

Podul Ciurel a fost finalizat. Firea: Proiectul, început acum 14 ani, a stat 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus
Galerie Foto Podul Ciurel, care face legătura dintre sudul și nordul Capitalei, a fost finalizat, iar ruta va fi dată în folosință începând de sâmbătă, 19 septembrie. Primarul General, Gabriela Firea:...

COVID: Școli închise în Franța

COVID: Școli închise în Franța
La doar cincisprezece zile de la începutul anului şcolar, 81 de şcoli au fost închise în Franţa, în timp ce în aproximativ zece universităţi au apărut cazuri de COVID-19, informează AFP. Ministrul...

Studenții cer taxe de școlarizare mai mici

Studenții cer taxe de școlarizare mai mici
În contextul trecerii majorității activităților din facultăți în mediul online, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) solicită universităților să aibă în vedere o...
Serviciul de email marketing furnizat de