x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Berceanu a cerut o anchetă privind lucrările pe DN 66

Berceanu a cerut o anchetă privind lucrările pe DN 66

de Gabriela Mladin    |    07 Mai 2009   •   00:00

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a cerut demararea unei anchete privind situaţia execuţiei lucrărilor pe DN 66, pe tronsonul Rovinari - Târgu-Jiu - Bumbeşti Jiu, aflat în reabilitare.



Ministerul a încheiat un contract în 2007 cu firma maghiară Vegyepszer ZRT din Budapesta, pe tronsonul din Gorj pentru care ar fi trebuit să încaseze 20 de milioane de euro.

Cu doar câteva luni înainte de termenul de finalizare al lucrării, s-a constatat că nici măcar un kilometru de drum nu s-a turnat din cei aproape 50 de kilomteri, deşi firma a încasat un avans de  3 milioane de euro. Banii au fost folosiţi, probabil, pentru organizarea de şantier.


Ministrul Radu Berceanu a dispus, ieri, demararea unei anchete privind situaţia lucrărilor de pe DN 66, pe tronsonul Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu. Măsura vine în contextul în care, în cele 21 de luni scurse de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, firma maghiară a realizat  numai 3,5 din volumul acestora. Starea drumului existent, prin de gropi a provocat  nemulţumiri în rândul conducătorilor auto, dar şi a autorităţilor locale, care de nenumărate ori au sesizat Ministerului Transporturilor faptul că pe acest tronson de drum nu se lucrează.

SE VA MERGE PÂNĂ LA REZILIERE!
Chiar ieri la Bucureşti a avut loc o întâlnire la Ministerul Transporturilor pe această temă, în urmă căreia Radu Berceanu a luat măsura începerii unei anchete.

"Am făcut sesizări peste sesizări şi am avut întâlniri peste întâlniri. Lucrările ar fi trebuit începute în august 2007 şi aveau ca termen de finalitate august 2009. Am constat că nu exista niciun grafic de lucrări, nimeni din teritoriu nu urmărea lucrările şi am atras atenţia de nenumărate ori asupra acestui lucru. Am avut o întâlnire cu reprezentanţii firmei ungare de aici din România, iar în urma acesteia ungurii au spus că li s-a promis o finanţare de la firma mamă pentru a începe lucrările. Spuneau ceva şi de obţinerea unei termen prelungit cu încă zece luni pentru terminarea acestor lucrări. Sunt convins că se va merge până la rezilierea acestui contract", a explicat Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj.


SPANIOLII MAI SERIOŞI DECÂT UNGURII
Aşadar, în cele 21 de luni de la încheierea contractului cu firma Vegyepszer ZRT din Budapesta, pe tronsonul din Gorj nu s-a făcut niciun kilometru de drum din cei aproape 50 de kilometri supuşi reabilitării. Firma maghiară trebuia să efectueze lucrările de la kilometru 49+ 800 la 93 +500 în 24 de luni de la semnarea contractului. În septembrie, anul acesta, reprezentanţii de la Compania de Autrostrăzi şi Drumuri trebuiau să participe la recepţia drumului. Doar 3,51% din volumul lucrării a fost efectuat până în prezent.

Pentru cealaltă porţiune de drum, cea din Dolj, Filiaşi - Rovinari, licitaţia a fost efectuată de FSS Barcelona, iar lucrările sunt în grafic. Spaniolii au avut de efectuat 49 de kilometri, de la 0 la 49 +800.

×
Subiecte în articol: observator lucrările