x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cazul Nemescu - Motivarea condamnării lui Ali Imran

Cazul Nemescu - Motivarea condamnării lui Ali Imran

de Miruna Pasa Petru    |    17 Ian 2008   •   00:00

17:05 • Britanicul Ali Imran, condamnat anul trecut la şapte ani de închisoare pentru uciderea din culpă a regizorului Cristian Nemescu, a inginerului de sunet Andrei Toncu şi a taximetristului Dumitru Arustei este vinovatul exclusiv de producerea accidentului rutier produs noaptea de 25 spre 26 august 2006, se arată în motivarea sentinţei dată ieri de Judecătoria sectorului 5.



Britanicul Ali Imran, condamnat anul trecut la şapte ani de închisoare pentru uciderea din culpă a regizorului Cristian Nemescu, a inginerului de sunet Andrei Toncu şi a taximetristului Dumitru Arustei este vinovatul exclusiv de producerea accidentului rutier produs noaptea de 25 spre 26 august 2006, se arată în motivarea sentinţei dată ieri de Judecătoria sectorului 5.

"Cu toate că semaforul electric indica culoarea roşie, iar ceilalţi participanţi la trafic opriseră deja la nivelul intersecţiei, conducătorul auto Ali Imran a ignorat acest lucru, şi-a continuat deplasarea şi a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric”, se arată în motivare.


EXPERTIZELE. Magistraţii au invocat, de asemenea, primul raport de expertiză tehnică, potrivit căruia britanicul rula cu aproximativ 113 km/oră. Acelaşi document de specialitate a arătat şi că impactul maşinii conduse de Imran cu Taximetrul Dacia Logan în care se aflau cele trei victime s-a produs la patru metri şi jumătate după marcajul pietonal. În motivare se arată că şi cea de-a doua expertiză realizată în cauză, după contestarea primelor concluzii de către Imran, confirmă aceste date şi chiar stabileşte o viteză mai mare a maşinii acuzatului: aproximativ 116 km/oră în momentul producerii accidentului.

Acest ultim raport ma stabilea şi faptul că Imran ar fi putut preveni accidentul "dacă ar fi circulat cu o viteză maximă autorizată în localitate şi ar fi oprit autoturismul înainte de pătrunderea în intersecţie. Pentru conducătorul autoturismului Dacia Logan nu a existat posibilitatea evitării impactului.”


INDIFERENŢå ŞI NEADEVÅR. "Instanţa apreciază că faţă de modalitatea de săvârşire a faptelor, inculpatul conducând pe drumurile publice, într-o zonă urbană intens circulată, autoturismul cu o viteză mult superioară celei legale, respective de mai mult de două ori mai mare – 116 km pe oră, a ignorat complet cele mai elementare reguli de circulaţie, respective culoarea roşie a semaforului, aspecte ce denotă indiferenţa inculpatului faţă de eventualele consecinţe ale acţiunilor sale pentru viaţa şi integritatea celorlalţi participanţi la traficul rutier, gradul de pericol social al faptelor ca şi impactul acestora şi a urmărilor produse de conştiinţa opiniei publice este deosebit de ridicat. De altfel, indiferenţa inculpatului în momentul producerii evenimentului rutier faţă de consecinţele acţiunii sale rezultă şi din declaraţia acestuia: «acel taxi a apărut de nicăieri . . . . nu am observat dacă taxiul a venit din stânga sau din dreapta»”, mai reţin magistraţii în motivare.

Judecătorii invocă de asemenea şi faptul că Imran ar fi încercat să inducă în eroare organele de anchetă susţinând că la momentul producerii accidentului culoarea semaforului era galbenă.

×
Subiecte în articol: observator imran