Comisia Europeană și Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorilor cer companiilor aeriene să îmbunătățească gestionarea anulărilor de zbor, în contextul pandemiei de COVID-10. Comisia a elaborat o listă de măsuri pentru companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană.
Comisia Europeană și instituțiile guvernamentale de protecție a consumatorilor din statele membre UE au solicitat companiilor aeriene să îmbunătățească modul în care se ocupă de anulări, în contextul pandemiei de COVID-19.
Companiile aeriene care operează în UE sunt îndemnate să-și îmbunătățească practicile cu ajutorul unei liste de măsuri elaborate de Comisie. Această acțiune urmează unui număr imens de reclamații ale consumatorilor și se bazează pe rezultatele unui sondaj lansat la începutul acestui an pentru a colecta date privind gestionarea reclamațiilor de către 16 mari companii aeriene. Analiza răspunsurilor furnizate a evidențiat o serie de probleme.
„Drepturile puternice ale pasagerilor sunt o condiție prealabilă pentru un sector aviatic înfloritor. În prezent, evaluăm opțiunile de reglementare pentru a consolida protecția pasagerilor împotriva viitoarelor crize, așa cum se prevede în Strategia noastră de mobilitate durabilă și inteligentă. Vom continua să lucrăm cu Autoritățile naționale pentru ca drepturile pasagerilor să fie comunicate, puse în aplicare și aplicate în mod corespunzător. Pasagerii trebuie să aibă o alegere reală între vouchere și rambursări”, a spus comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.
Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat, la rândul său, că a primit mai multe reclamații de la consumatori.
„Am primit o mulțime de reclamații de la consumatori, dar am lucrat îndeaproape cu companiile aeriene pentru a înțelege unde există deficiențe și de ce. Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate. Astăzi cerem soluții simple pentru a oferi consumatorilor certitudine după o perioadă de frământări extreme”, a spus comisarul.
Companiile aeriene care operează în Uniune trebuie să respecte legislația europeană în domeniul consumatorilor - de la asigurarea unei comunicări transparente, până la informarea proactivă a pasagerilor cu privire la drepturile lor. În special, aceștia trebuie să ofere o alegere între rambursare și un voucher și să informeze pasagerii că au dreptul de a schimba voucherele lor în orice moment.
Majoritatea companiilor aeriene chestionate nu au efectuat rambursarea în termenul de 7 zile prevăzut de legislația UE. Aceștia trebuie să ia măsuri pentru a se asigura că perioada menționată este respectată pentru toate rezervările - fie cumpărate direct sau prin intermediar - și pentru a absorbi rapid restanțele rambursărilor în așteptare, cel târziu la 1 septembrie 2021.
(sursa: Mediafax)