x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cedez autostradă pentru teren de fotbal!

Cedez autostradă pentru teren de fotbal!

de Iulia Barbu    |    13 Dec 2011   •   21:00
Cedez autostradă pentru teren de fotbal!

Autostrada de 32 de kilometri dintre Deva si Orastie trebuie sa fie gata in 2013. Ea face parte din Coridorul IV Pan European, coridor care in­ce­pe in Germania, la Nürenberg, si trebuie sa ajunga in Romania, la Constanta. Coridorul european s-a blocat in Romania intr-o disputa a satenilor nemultumiti de 'gropile de imprumut' ale constructorilor. Astfel, pentru santier, constructorii sunt obligati sa foloseasca gropi de imprumut, gropi pe care obtin aviz de la agentiile de mediu din regiune. Imediat dupa folosire, punctele de lucru au mai multe variante: fie sunt readuse la starea initiala si redate comunitatilor locale, fie sunt puse in folosinta intr-o cu totul alta formula, conditie agreata stipulata in avize sau autorizatii.

Satenii din satele Pricaz si Banpotoc, comune pe raza carora se afla astfel de gropi de imprumut pentru autostrada, vor ca zona sa fie transformata in teren de sport si amenajata in zone verzi. Acestia reclama ca, din punct de vedere agricol, terenul nu mai este bun. Sesizarile au ajuns la Agentia de Mediu, iar Georgeta Barabas, directorul APM Hunedoara, a declarat ca a notificat constructorii de pe traseul autostrazii Deva – Orastie si a cerut oprirea lucrarilor de excavatii, in urma sesizarilor satenilor.

Directorul Agentiei de Mediu a mai spus ca lucrarile la autostrada vor putea continua, dar constructorii nu vor mai putea prelua materiale de um­plere pentru infrastructura din pe­rimetrele Banpotoc si Pricaz, pana cand nu vor reface planurile de mediu asa cum au cerut comunitatile locale. Ba­rabas a afirmat insa ca firmele constructoare au respectat planurile de me­diu aprobate. Legislatia le permite insa comunitatilor locale sa vina cu observatii referitoare la derularea pro­i­ectului in ceea ce priveste mediul.

Ieri, CNADNR anunta ca termenul de finalizare a autostrazii nu va fi modificat, dupa ce Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Hunedoara a notificat constructorii sa opreasca lucrarile de excavatii. 'Exploatarea gropilor de imprumut s-a facut de catre antreprenor in baza avizelor si autorizatiilor obtinute si in conditii de legalitate. Precizam ca nu se vor inregistra intarzieri in ritmul de executie deoarece lucrarile la autostrada nu vor fi oprite. Antreprenorul mai are la dispozitie si alte gropi de imprumut de unde poate folosi materiale pentru realizarea umpluturilor. Acesta va furniza in cel mai scurt timp posibil com­ple­ta­rile solicitate de catre APM Hunedoara', se arata intr-un comunicat al Companiei.

Tronsonul de autostrada Deva – Orastie are o lungime de 32,5 kilometri si este impartit pe doua sectiuni: Simeria – Orastie, pentru care finalizarea contractului este august 2012, si Deva – Simeria, pentru care termenul este februarie 2013. Tronsonul va avea trei noduri rutiere, la Deva, Orastie si la est de Simeria, in apropiere de intersectia cu E 66, 21 de poduri si pasaje, 100 de podete. Valoarea contractului este de aproape 178 de milioane de euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene este de aproape 109 milioane de euro, iar restul revine Guvernului Romaniei. Lucrarile sunt executate de asocierea de firme Strabag-Straco. Santierul a fost deschis in luna aprilie a acestui an.

×
Subiecte în articol: observator autostrada deva orastie