Bucureştenii vor avea unde să-şi parcheze maşinile, cel puţin aşa reiese din proiectele pe care Primăria Capitalei le are în plan. Nu este vorba despre ziua de mâine, dar într-un an şi jumătate, poate doi, lipsa locurilor de parcare ar putea fi rezolvată, cel puţin în centrul Capitalei. Mai exact, locurile alese în urma unor studii de specialitate sunt: pe Strada Edgar Quinet, Piaţa Charles de Gaulle, Walter Mărăcineanu, Piaţa Presei Libere, Piaţa Alba-Iulia, Piaţa Dorobanţi, Piaţa Revoluţiei - Ateneul Român, Esplanada Gara Băneasa.
În total, este vorba despre aproximativ 7.000 de locuri de parcare. "Întârzierile au fost determinate de necesitatea întocmirii în conformitate cu prevederile legale a documentaţiei urbanistice şi cadastrale", ne-a declarat Bogdan Hreapcă, şeful Direcţiei de Investiţii din cadrul municipalităţii. În acest moment a fost încheiat un contract pentru parcarea de la Universitate, care are o capacitate de 380 de locuri. "Compania care a câştigat şi a semnat contractul este Interparking Spania, aceasta are ca şi obligaţie contractuală proiectarea, construcţia şi operarea parcării. Tot în această săptămână sunt în validare alte parcări subterane, cea de la Charles de Gaulle şi de la Edgar Quinet. Termenul de execuţie este de 16 luni", ne-a mai spus Bogdan Hreapcă.
În ceea ce priveşte situaţia Centrului Istoric, un proiect care a început prost şi nu se ştie când se va termina, lucrurile au rămas la fel de încâlcite. Contractul dintre firma spaniolă SEDESA şi Primăria Capitalei a fost reziliat, au urmat procese, contestaţii, nemulţumiri. În prezent, lucrările sunt sistate, dar conservate, fiind în curs de atribuire şi contractul de consultanţă. În privinţa litigiului juridic cu societatea SEDESA, municipalitatea a demarat procedurile necesare înaintării acţiunii specifice la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României, primul termen de judecată a avut loc, însă cazul a rămas spre soluţionare.