x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator CLIENT SPRE NORMALITATE/Stăpânul operatorilor

CLIENT SPRE NORMALITATE/Stăpânul operatorilor

de Alexandru Radescu    |    06 Feb 2009   •   00:00

Utilizatorii de servicii de telefonie fixă, mobilă şi internet din România beneficiază şi de drepturi. Nu este poanta zilei, este o decizie a Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, trimisă ieri spre publicare în Monitorul Oficial.



Astfel, înainte de încheierea contractului, utilizatorii trebuie să primească un set minim de informaţii între care: planul tarifar, valoarea sa pentru perioada iniţială şi serviciile incluse cu toate taxele. De asemenea, operatorul trebuie să informeze în legătură cu tarifele pentru apeluri naţionale, apeluri în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor/creditului inclus. O altă obligaţie este aceea de a informa clientul în legătură cu durata minimă a contractului şi penalităţile datorate de abonat pentru încetarea contractului înainte de termen, precum şi condiţiile în care contractul se prelungeşte automat şi pe ce perioadă. Şi nu în ultimul rând, utilizatorii trebuie să fie informaţi despre drepturile lor prin intermediul unui afiş la punctele de vânzare, inclusiv în lanţul de dealeri. Iar contractul-cadru trebuie să fie disponibil şi pe site-ul operatorului, prin link vizibil în pagina principală. Încălcarea prevederilor acestei decizii conduce la amenzi contravenţionale.

×
Subiecte în articol: observator