Colegiul Farmaciştilor din România apreciază noile reglementări privind interzicerea publicităţii la medicamentele eliberate pe bază de prescripţie medicală şi susţine că publicitatea la medicamente, în esenţa ei, urmăreşte doar scopuri comerciale.
Colegiul Farmaciştilor arată, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES, că legea este în interesul exclusiv al pacienţilor, pentru o utilizare judicioasă a medicamentelor şi a resurselor din sistemul de sănătate, pentru creşterea calităţii serviciilor profesionale ale medicului şi farmacistului, concurenţa urmând să fie bazată, în principal, pe criterii profesionale şi nu pe criterii comerciale.
''Colegiul Farmaciştilor din România (...) apreciază ca fiind mai mult decât bine-venite noile reglementări privind interzicerea publicităţii la medicamentele eliberate pe bază de prescripţie medicală, dar şi, la fel de important, interzicerea publicităţii făcute în beneficiul furnizorilor de servicii farmaceutice. Acestea clarifică faptul că publicitatea directă sau mascată la medicamentele cu prescripţie este cu desăvârşire interzisă, iar cea a furnizorilor de medicamente este restricţionată semnificativ'', precizează sursa citată.
În context, reprezentanţii Colegiului Farmaciştilor afirmă că, în ultimii ani, populaţia a fost supusă unei presiuni permanente în direcţia automedicaţiei şi promovării agresive a aspectelor comerciale legate de medicament.
''Avem aici în vedere, în special, importanţa preţului în detrimentul informării corecte cu privire la aspecte esenţiale legate de medicament şi efectele sale. (...) Cu alte cuvinte, încurajăm pacienţii şi orice persoană care are o problemă medicală să meargă în primul rând la medicul său, să se consulte cu farmacistul cu privire la efectele medicamentelor prescrise şi a eventualelor posibile efecte adverse ori contraindicaţii şi nu să se bazeze pe informaţii şi prezentări care au un rol strict comercial'', adaugă sursa citată.