Comisia Europeană ar putea impune standarde mai severe privind emisiile de dioxid de carbon in cazul producătorilor de modele auto de mici dimensiuni, decăt pentru constructorii de vehicule mari, mai puternice.
Comisia Europeană ar putea impune standarde mai severe privind emisiile de dioxid de carbon in cazul producătorilor de modele auto de mici dimensiuni, decăt pentru constructorii de vehicule mari, mai puternice. Astfel, CE va solicita constructorilor de modele auto de dimensiuni mai mici să reducă intr-o mai mare măsură emisiile de dioxid de carbon, astfel incăt blocul comunitar să işi poată indeplini pănă in anul 2012 obiectivele legate de protecţia mediului, potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, care citează un document european intern. In cazul implementării, planul ar putea aduce beneficii producătorilor auto germani precum BMW, Mercedes şi Porsche, recunoscuţi pentru modelele auto foarte puternice. Executivul european urmează să adopte la 19 decembrie un set de reglementări privind impunerea unei limite medii de emisii de carbon, de 120 de grame la un kilometru, pănă in anul 2012, parte a strategiei blocului comunitar de combatere a schimbărilor climatice.
Comisarii UE pentru Industrie şi Mediu nu au ajuns incă la un consens privind amendarea producătorilor auto care nu indeplinesc normele europene de poluare. Liderii principalelor state occidentale unde s-au dezvoltat mari companii auto, respectiv Germania, Franţa şi Italia, au transmis fiecare căte o scrisoare către CE prin care solicită ingăduinţă la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon pentru producătorii auto din ţările respective.