x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Evaluare Naţională 2015. Care este calendarul examenelor şi care sunt examenele

Evaluare Naţională 2015. Care este calendarul examenelor şi care sunt examenele

09 Iun 2015   •   12:35
Evaluare Naţională 2015. Care este calendarul examenelor şi care sunt examenele
Sursa foto: Christian Silva/Intact Images

Programul examenelor pentru Evaluarea Naţională 2015 pentru elevii de clasa a VIII-a este după cum urmează:

13 iunie 2015              Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

15-17 iunie 2015        Înscrierea la Evaluarea Naţională

22 iunie 2015              Limba şi literatura română - probă scrisă

23 iunie 2015              Limba şi literatura maternă - probă scrisă

24 iunie 2015              Matematica - probă scrisă

26 iunie 2015              Afişarea rezultatelor (până la ora 16)

26 iunie 2015              Depunerea contestaţiilor (orele 16 - 20)

27 -29 iunie 2015       Rezolvarea contestaţiilor

30 iunie 2015              Afişarea rezultatelor finale după contestaţii


Citeşte şi: Noua lege a Educaţiei, promovată pentru a fi schimbată

La proba scrisă la limba română sunt verificate următoarele competenţe:

- dovedirea înțelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinţe date;

- sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuaţiei;

- identificarea valorilor etice şi culturale într-un text, cu exprimarea impresiilor şi preferinţelor;

- redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă;

- utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie;

La examenul de matematică sunt verificate următoarele competenţe:

- Identificarea unor date şi relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul în care au fost definite;

- Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunţuri matematice;

- Utilizarea algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii concrete;

- Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora;

- Analizarea şi interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii-problemă;

- Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoştinţelor dindiferite domenii;


×