Un singur furnizor a pierdut peste 42.000 de clienți, iar altul aproximativ 20.000. Câștigătorul acestei mișcări? Hidroelectrica, care a atras peste 75.000 de clienți noi în doar câteva săptămâni.
Prețurile scad... dar vine o nouă scumpire
Pentru a atrage noi clienți, unii furnizori au început să reducă prețurile. Spre exemplu, au fost oferte care au scăzut de la 1,55 lei/kWh la 1,43 lei/kWh pentru contractele noi. Alte companii au coborât tarifele până la 1,41 lei/kWh. Cu toate acestea, de la 1 august 2025, TVA-ul la energia electrică va crește de la 19% la 21%, ceea ce va anula parțial aceste reduceri.
„Aș fi preferat o taxare diferențiată, în funcție de amprenta de carbon. TVA-ul putea rămâne neschimbat la electricitate și aplicat mai agresiv la carburanți”, a declarat Corina Murafa, expert în energie.
Facturi tot mai mari pentru milioane de români
Prețul la Hidroelectrica va crește ușor – de la 1,04 lei/kWh la 1,06 lei/kWh. Astfel, o factură pentru un consum lunar de 400 kWh va ajunge la 424 lei, în creștere cu 8 lei. Deși pare o diferență mică, efectul poate fi semnificativ în lunile de vară, când consumul crește din cauza utilizării aerului condiționat, transmite observatornews.ro
„În ultimii ani, consumatorii nu aveau un motiv real să schimbe furnizorul. Acum, competiția determină oferte mai bune și o piață mai dinamică”, spune Adrian Vintilă, analist din domeniul energiei.
Schimbarea furnizorului poate aduce economii
Potrivit statisticilor europene, o familie care își schimbă regulat furnizorul de energie poate economisi până la 200 de euro pe an. Cererea mai mare pune presiune pe furnizori să vină cu prețuri mai competitive.
„Pe măsură ce vor intra în funcțiune noi capacități de producție, este de așteptat ca, anul viitor, tarifele pentru consumatorii casnici să scadă”, estimează Mihnea Cătuți, expert în energie.
Cum îți alegi cel mai bun furnizor?
Românii pot compara în orice moment ofertele disponibile pe platforma oficială www.posf.ro, unde pot alege varianta cea mai avantajoasă pentru propriul consum.


