x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Fonduri europene de până la 500 milioane de euro pentru infrastructura rutieră

Fonduri europene de până la 500 milioane de euro pentru infrastructura rutieră

de Veronica Micu    |    30 Sep 2008   •   00:00
Fonduri europene de până la 500 milioane de euro pentru infrastructura rutieră

În 2009, România va absorbi fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în valoare de aproape 500 milioane euro. Până la 1 iulie, anil viitor, urmează să fie semnate toate contractele de execuţie pentru proiectele de autostradă, a anunţat, astăzi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

În 2009, România va absorbi fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în valoare de aproape 500 milioane euro. Până la 1 iulie, anil viitor, urmează să fie semnate toate contractele de execuţie pentru proiectele de autostradă, a anunţat, astăzi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.


FINANŢĂRI. „Din estimările noastre, anul viitor vom absorbi între 350 şi 500 milioane euro fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial pe domenii destinate infrastructurii rutiere”, a declarat ministrul, citat de Agerpres. Acesta a declarat că obiectivul autorităţilor române este semnarea tuturor contractelor de autostradă, indiferent de finanţare, până la 1 iulie 2009. Potrivit lui Orban, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a depus cererile de finanţare pentru toate sectoarele de autostradă ce urmează să primească fonduri prin Programul Operaţional Sectorial de Transporturi (POST). Acesta a precizat că tronsoanele aflate pe Coridorul 4 Pan European (Nădlag - Piteşti - Bucureşti -Constanţa) sunt în stadii avansate de semnare a contractelor de execuţie sau de alegere a constructorului. Ministrul a precizat că pentru tronsoanele Medgidia Cernavodă şi Cernavodă Constanţa pe 15 octombrie va fi ales constructorul în timp ce, pentru centura ocolitoare a oraşului Constanţa, acesta a fost deja selectat. Tot în luna octombrie, vor fi aleşi constructorii pentru tronsoanele de autostradă Arad-Timişoara şi centru ocolitoare a oraşului Arad, urmând ca până la 1 decembrie să fie semnate contractele pentru centura Deva şi tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie. De asemenea, în 2009 vor fi semnate contractele de execuţie pentur tronsoanele Timoşoara-Lugoj (1 marti 2009) şi Lugoj-Deva, Deva-Orăştie (aprilie-mai 2009).

TRONSOANE. „Ministerul Transporturilor face eforturi pentru grăbirea procedurilor necesare în vederea absorbţiei fondurilor europene, principalele probleme fiind la exproprieri, acolo unde am propus simplificarea procedurilor precum şi la obţinerea altor avize de la descărcarea arheologică la acordurile de mediu”, a precizat ministrul. Oficialul a subliniat că Executivul a creat şi un comitet operativ, din care fac parte reprezentanţi ai Romsilva, ai Minsterului Mediului, Ministerului Transporturilor şi Ministerul Finanţelor, şi care va analiza motivele întârzierii proiectelor de investiţii în infrastructură şi va grăbi realizarea acestora. În ceea ce priveşte sectorul rutier, ministrul Transporturilor a menţionat că autorităţile române au obţinut acordul Comisiei Europene astfel încât din POST să fie asigurată şi cofinanţarea iniţială de la buget pentru unele tronsoane de pe coridorul IV Pan European precum centurile Constanţa şi Arad sau tronsoanele de autostradă Arad-Timişoara şi Cernavodă- Constanţa. În ceea ce priveşte sectorul feroviar, ministrul a precizat că majoritatea contractelor finanţate prin POST vor fi semnate până în vara anului viitor. În total, România va primi prin POST 4,6 miliarde euro în perioada 2007-2013 cele mai mari sume fiind alocate sectoarelor rutier (1,7 miliarde euro) şi feroviar (1,6 miliarde euro).

×
Subiecte în articol: observator