Realitatea TV nu reuşeşte să se impună la audienţă cu emisiunea lui Robert Turcescu în faţa Antenei 3. Subiectul de la "100%", "PD-L la raport", a fost surclasat de "Parveniţii tranziţiei", moderat de Mihai Gâdea.
Joia neagră poate fi cea mai bună caracterizare pentru emisiunea 100% a postului tv Realitatea (Vântu-FNI), învinsă iar detaşat la audienţă de "Sinteza zilei", la Antena 3.
Pentru a face uitat eşecul usturător al emisiunii de la Cotroceni de la 18 februarie, Robert Turcescu şi echipa au gândit marea revanşă.
Postul de casă al dlui Traian Băsescu, pus cu generozitate la dispoziţie de Sorin Ovidiu Vântu-FNI propagandei partidului prezidenţial, i-a avut ca invitaţi pe liderii PD-L. Robert Turcescu s-a opintit cât a putut pentru a prezenta în culori cât mai atractive ideile emise de Emil Boc, Theodor Stolojan, Adriean Videanu, Vasile Blaga. "100%" a devenit joi, 28 februarie, o ediţie manifest, tocmai bună de decupat şi lipit pe stâlpi în campania electorală. Postul Realitatea (Vântu-FNI) a declanşat astfel de facto campania electorală într-o perioadă când acest gen de emisiuni partizane nu se supune regulilor CNA.
REZULTATUL? Proverbul românesc "Greu la deal cu boii mici" este foarte potrivit pentru a ilustra cifrele de audienţă obţinute în urma transformării emisiunii lui Turcescu într-una 100% dedicată propagandei de partid. Cifrele puse la dispoziţie de GFK, instituţia abilitată să calculeze indicii de audienţă, dacă ne oprim la publicul urban de peste 18 ani, cel care interesează în primul rând, arată o superioritate netă a postului Antena 3, unde Mihai Gâdea şi invitaţii lui analizau "Parveniţii României".
Domnişoarele Elena şi Ioana Băsescu, cuplul Adriean şi Miorica Videanu, Elena Udrea, Cristian Boureanu şi Vasile Blaga – personaje de primă mărime în PD-L – erau arătate de echipa lui Gâdea în lumina maşinilor de lux, a vilelor de prost gust, a declaraţiilor insolente de avere. Interesul publicului: pentru A3, pe cele patru sferturi, rating-uri de 1,9-3,4 – 2,7-1,9; pentru Realitatea (Vântu-FNI) rating-uri de 1,3-0,9 – 1,5-1,2.
Concluzie alarmantă pentru strategia de campanie a PD-L. Un partid care nu face rating la televiziune nu va avea nici voturi la alegeri. Şi un semn de întrebare pentru autorii de sondaje: cum mai pot susţine că PD-L conduce în opţiunile electoratului?