Dupa ce spaniolii au transformat o frunza in brandul turistic al Romaniei sub sloganul "Explore the Carpathian garden", francezii ne spun ca putem atrage turisti straini in Capitala prin sloganul "Europe is younger in Bucharest" ("Europa este mai tanara la Bucuresti").
Sloganul face parte din planul de marketing turistic pentru Bucuresti 2011-2015 comandat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. MDRT a semnat cu asocierea Detente Consultants (Franta) – Detente Consultants Ploiesti un contract pentru realizarea primului plan profesionist de marketing al Bucurestiului in domeniul turismului. Contractul, in valoare de 101.952 de euro (inclusiv TVA), a fost incheiat la inceputul lunii iunie si va fi derulat pe o perioada de noua saptamani.
Dezvoltarea turistica a Bucurestiului ar trebui centrata pe turismul de business si pe turismul de tip city-break, care inglobeaza si alte produse turistice, precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente. Principalele categorii de public stabilite pentru Bucuresti ca destinatie turistica sunt oamenii de afaceri, tinerii, turistii city-break, precum consumatorii de turism medical sau de intretinere. Aceste categorii se incadreaza in tiparul turistului-explorator, dispus sa experimenteze si sa descopere destinatii noi.
"Specialistii sustin ca promovarea Capitalei trebuie abordata si din perspectiva viitorului orasului, nu doar din cea a trecutului. In opinia lor, Bucurestiul trebuie sa se recomande ca un oras dinamic, in plina dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce in ce mai multe evenimente culturale, artistice si sportive", potrivit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.
Consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului in Capitala, dintre care participantii au identificat ca cea mai importanta este crearea unui oficiu de turism al Bucurestiului, cu rol central in implementarea strategiei.
Compania franceza Detente Consultants este specializata in managementul proiectelor turistice, avand printre clienti autoritati locale din Franta, nationale si internationale, precum si operatori privati. Detente a depus alaturi de doua companii partenere in 2009 o oferta la licitatia privind crearea brandului turistic al Romaniei, serviciile fiind insa atribuite altui consortiu (THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – TNS – Taylor Nelson Sofres).
Firma Detente Consultants SRL Ploiesti este detinuta de trei persoane fizice nascute in Algeria, cu cetatenie franceza sau algeriana. SRL-ul din Ploiesti are un singur angajat, a fost infiintat in anul 2005 si are o cifra de afaceri de 421,932 de lei si un profit net de 151,414 lei.
Finantarea planului de marketing este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional, axa 5, operatiunea Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national. Planul de marketing pentru Bucuresti va fi gata la sfarsitul acestei luni si va cuprinde planul strategic (care defineste strategiile generale de marketing, strategia de pozitionare, portofoliul de produse, publicul-tinta, pietele geografice, distributia si modul de comunicare) si planuri operationale pentru produsele turistice cele mai importante oferite de municipiul Bucuresti ca destinatie turistica, precum si un plan operational integrat. Planurile vor specifica modul de implementare a programelor, vor include manuale detaliate de executie si vor descrie structura, precum si sistemul participativ de operare a planurilor.