După scandalul salutului românesc şi după valul de expulzări ale ţiganilor din Franţa, a venit rândul celui mai succes brand românesc să facă obiectul unui atac direct la adresa românilor. Este vorba de Dacia, al cărei succes este în mare parte datorat chiar investiţiilor francezilor de la Renault.
În cursul acestui week-end, în Franţa, a apărut o caricatură legată de evenimentul "Marele Picnic Dacia", eveniment la care au participat nu mai puţin de 7.500 de francezi şi peste 2.000 de autoturime Dacia.
În desesnul cu pricina sunt reprezentate două persoane luate de autorităţi şi băgate în dubă. "Afară cu rromii!", este una din replici. "Noi nu suntem rromi, facem parte din comunitatea Dacia", răspunde persoana reţinută.
Deşi, aparent, ironizează participanţii francezi la "Marele Picnic Dacia", de fapt îşi propune să dea o lovitură imaginii României, punând semnul egal între Dacia şi ţigani (comunitatea Dacia şi comunităţile de ţigani), scrie capital.ro. Desenul poate fi interpretat şi ca o fină ironie la adresa politicii de expulzare a ţiganilor, politică ce a creat ample discuţii şi tensiuni atât în franţa cât şi în cadrul Uniunii Europene.
Citește pe Antena3.ro