Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a dezminţit ieri un eşec al negocierilor dintre Franţa şi Germania pentru a ajunge la un acord asupra reducerii emisiilor de CO2 în cazul automobilelor
Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a dezminţit ieri un eşec al negocierilor dintre Franţa şi Germania pentru a ajunge la un acord asupra reducerii emisiilor de CO2 în cazul automobilelor, transmite France Presse. Cotidianul economic german Handelsblatt a afirmat în ediţia de vinerea trecută că negocierile franco-germane sînt pe punctul de a eşua. Citînd surse apropiate guvernului german, publicaţia aducea ca dovadă anularea unei întîlniri între Sigmar Gabriel şi omologul său francez, Jean-Louis Borloo, pentru care nu s-a fixat o nouă dată. “Nu este deloc adevărat”, i-a asigurat ministrul german pe ziariştii care i-au adresat întrebări pe această temă în timpul unei reuniuni la Bruxelles cu comisarul european pentru energie, Andris Piebalgs.
ÎNTÎLNIRE. Negocierile franco-germane “nu sînt în nici un caz încheiate”, a adăugat Gabriel, evocînd o întîlnire ce va avea loc mîine, la Berlin, între reprezentanţii cancelariei germane şi Ministerului german al Mediului, pe de o parte, şi cei ai Palatului Elysee, pe de altă parte. Sigmar Gabriel a recunoscut că există “interese economice diferite” între Franţa şi Germania. “Cred că se poate găsi o soluţie, însă nu avem dreptul să facem acest lucru în detrimentul obiectivelor în materie de mediu”, a spus el. El a estimat că este posibilă ajungerea la un acord între cei 27 pe această temă pînă la viitoarea reuniune a şefilor de stat şi guvern ai UE din luna iunie. Comisia Europeană intenţionează să-i oblige pe constructorii de automobile să reducă, pînă în 2012, la o medie de 120 de grame pe kilometru emisiile de CO2 generate de maşini, prin intermediul unui sistem de sancţiuni pentru contravenienţi.
GRUP DE LUCRU. Proiectul iniţial prevedea o reducere în funcţie de puterea autoturismelor, faţă de care Berlinul s-a opus, considerînd că ea ar fi penalizat prea mult industria germană de automobile, specializată în producţia de maşini de mare putere, cu un grad de poluare mai ridicat decît modelele mici fabricate în Franţa sau în Italia. La începutul lui martie, Parisul şi Berlinul au anunţat crearea unui grup de lucru şi au promis o “poziţie comună”.
- Rompres