Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) avertizează populația asupra unei posibile fraude care implică apeluri telefonice de la persoane ce se prezintă drept angajați ai instituției. În contextul modificărilor recente ale legislației din domeniul asigurărilor de sănătate, această tentativă de înșelătorie devine cu atât mai periculoasă.
Cum acționează escrocii
Conform unui comunicat transmis de CNAS, mai mulți cetățeni au fost contactați telefonic de presupuşi angajaţi ai caselor de asigurări de sănătate, care le-au comunicat că urmează să primească sume de bani din partea instituției. Sub acest pretext, le-au cerut informații sensibile precum:
-
Codul Numeric Personal (CNP)
-
Date bancare
-
Coduri PIN sau parole
CNAS subliniază clar că nici instituția centrală, nici casele județene nu solicită astfel de date prin telefon, e-mail sau alte mijloace de comunicare la distanță.
CNAS cere maximă prudență din partea cetățenilor
Instituția îi îndeamnă pe români să manifeste vigilentă maximă și să nu comunice informații personale nimănui care se recomandă telefonic ca fiind reprezentant al CNAS. În cazul oricărei suspiciuni legate de legitimitatea unei solicitări, oamenii sunt sfătuiți să verifice direct cu casa de asigurări de sănătate din județul lor.
„Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri”, precizează instituția.
În județele unde s-au raportat astfel de tentative de fraudă, CNAS a sesizat inspectoratele județene de poliție. Totodată, instituția a anunțat că va monitoriza îndeaproape evoluția acestor cazuri și va transmite orice informație relevantă către autoritățile competente.


