Situaţie fără precedent în sistemul bancar: opt persoane au reclamat la Poliţie că le-au dispărut diferite sume de bani şi bijuterii depuse în cutiile de valori pe care le închiriaseră la sucursala BCR din centrul Piteştiului.
"Avem încă trei persoane care reclamă dispariţia de sume mari de bani din cutiile de valori ale băncii. În total sunt opt plângeri înregistrate la Poliţie şi continuăm ancheta în aceste cazuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Argeş, comisar Dănuţ Dinu.
Persoanele care au reclamat că le-au dispărut bani şi bijuterii din cutii de valori de la sucursala BCR din centrul Piteştiului se vor constitui într-o asociaţie şi vor da în judecată banca, afirmă una dintre familiile păgubite. "Noi suntem clienţi de bună-credinţă şi ceea ce reclamăm că ne-a dispărut aşa şi este. Vrem să ne supună la detectorul de minciuni ca să vadă dacă spunem adevărul sau nu. O să ne constituim într-o asociaţie a păgubiţilor şi o să acţionăm banca în judecată", a declarat o păgubită.
Cum s-au furat banii
Surse judiciare susţin că este posibil ca autorii furturilor să fie foşti clienţi ai băncii, care au avut bunuri în cutiile de valori ale băncii şi şi-ar fi făcut dubluri ale cheilor de la acestea.
Anchetatorii continuă cercetările la bancă, fiind audiaţi mai mulţi angajaţi ai sucursalei BCR din centrul Piteştiului, care au acces la încăperea în care sunt cutiile de valori, având deja un cerc de suspecţi.Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, există doi suspecţi principali în acest caz, între care un cetăţean străin.
Sursele citate spun că cei doi bărbaţi sunt clienţi ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut şi ei bunuri în cutiile de valori ale unităţii şi şi-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condiţiile în care aceştia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere. Cei doi ar fi stat în sediul băncii şapte, respectiv 11 minute, mai spun sursele citate.
Plângeri în cascadă
Vineri seară, un bărbat din Piteşti a reclamat Poliţiei că din cutia de valori depusă la sucursala BCR din centrul oraşului i-ar fi dispărut bani şi bijuterii în valoare de 500.000 de lei. Ulterior, fiul bărbatului declara că din cutia de valori au fost furaţi 130.000 de dolari şi 49.000 de lei, precum şi bijuterii din aur şi un ceas vechi de o sută de ani.
Luni, o familie din Argeş a reclamat Poliţiei dispariţia a 131.000 de euro din cutia de valori de la sucursala BCR din centrul Piteştiului. Păgubiţii spuneau că nu au mai mers la unitatea bancară de aproximativ un an, atunci când au făcut ultima depunere, şi că au decis să verifice cutia de valori după ce au văzut, la sfârşitul săptămânii, cazul bărbatului care a sesizat că i-ar fi fost furaţi bani şi bijuterii în valoare de 500.000 de lei.
Luni după-amiază, alte două familii au reclamat Poliţiei dispariţia unor mari sume de bani din cutia de valori a aceleiaşi bănci. Astfel, un bărbat a reclamat că i-au dispărut din cutia de valori a băncii 400.000 de euro, în timp ce o femeie a sesizat dispariatia din cutia de valori a 130.000 de euro.
Marţi dimineaţă, un bărbat a reclamat Poliţiei dispariţia a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a aceleiaşi bănci.
Una dintre familiile păgubite spunea că persoanele cărora le-au dispărut bani şi bijuterii din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Piteştiului se vor constitui într-o asociaţie şi vor da în judecată banca.
BCR colaborează cu Poliţia
Într-un răspuns transmis la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanţii BCR spun că unitatea colaborează cu Poliţia şi a pus la dispoziţia anchetatorilor toate probele materiale şi înregistrările electronice "pentru stabilirea adevărului".
"Aşteptăm finalizarea anchetei, fără a exclude în acest moment nicio ipoteză în ceea ce priveşte veridicitatea faptelor reclamate", afirmau reprezentanţii BCR.
Potrivit acestora, BCR oferă serviciul de închiriere a casetelor de valori fără a solicita clienţilor declararea conţinutului acestora, clienţii fiind singurii care cunosc ce conţin şi cât valoreaza bunurile din casetele de valori.
"Configuratia sistemului de securitate face imposibil accesul neautorizat şi neînregistrat în camera de tezaur a casetelor de valori. Conform procedurii, casetele de valori pot fi deschise numai cu cheile unice de acces aflate în posesia clienţilor, după acţionarea, în prealabil, a unei alte chei unice aflate în posesia băncii. Conform aceleiaşi proceduri, clienţii nu sunt însoţiţi de personalul băncii în momentul deschiderii efective a casetelor de valori, astfel încât funcţionării bancii nu pot observa în niciun fel contţnutul casetelor de valori ale clienţilor", adăugau reprezentanţii BCR.