Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a declarat marţi că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
El s-a declarat surprins de delaraţia ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, care a afirmat luni că este analizată oportunitatea reţinerii garanţiei.
GFR a depus o granţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.
Potrivit consultantului juridic care asistă GFR, întrucât privatizarea CFR nu s-a realizat garanţia trebuie recuperată de îndată, în timp ce banii din contul escrow ar trebui să fie disponibili în trei zile de la notificarea GFR.
Consultantul juridic a adăugat că este analizată şi posibilitatea ca GFR să solicite daune, dar nu a fost luată încă o decizie.
Gruia Stoica a declarat că îşi doreşte ca privatizarea să fie dusă până la capăt.
"Ne dorim să ducem această privatizare până la capăt. Este ceva de genul operaţie reuşită, dar facem tumori, vânzătorul nu şi-a îndeplinit câteva clauze contractuale", a afirmat Stoica într-o conferinţă de presă.
Anterior, proprietarul GFR a afirmat că analizează posibilitatea de a cere o ordonanţă preşedinţială în justiţie prin care privatizarea CFR Marfă să continue.
Citește pe Antena3.ro