x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Guvernul vrea să impună operatorilor să reţină date personale ale utilizatorilor de servicii PrePay

Guvernul vrea să impună operatorilor să reţină date personale ale utilizatorilor de servicii PrePay

de Mediafax    |    01 Feb 2012   •   13:34
Guvernul vrea să impună operatorilor să reţină date personale ale utilizatorilor de servicii PrePay

Guvernul ii va obliga pe furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sa retina datele de identitficare ale utilizatorilor de servicii PrePay, dupa ce o initiativa legislativa elaborata pe aceasta tema de mai multi deputati PDL a fost respinsa in toamna de catre Parlament.

La mijlocul anului 2011, conform autoritatii de reglementare in telecom (ANCOM), numarul total de cartele preplatite active era de 14,28 milioane, reprezentand aproximativ 52% din totalul cartelelor de telefonie mobila (abonamente si cartele preplatite).

Proiectul de lege privind colectarea datelor personale ale utilizatorilor serviciilor de tip PrePay a fost deja inclus in programul legislativ al Executivului pentru acest an, avand ca termen limita de aprobare in Guvern sfarsitul lunii august.

"Prin actul normativ se urmareste reglementarea la nivel national a obligatiei furnizorilor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului de a retine datele de identitficare ale utilizatorilor serviciilor, indiferent de tipul serviciului, abonament sau PrePay", se arata in documentul guvernamental.

Anul trecut, mai multi deputati PDL au initiat o propunere legislativa privind obligativitatea operatorilor de telefonie mobila de a solicita si colecta datele personale ale utilizatorilor serviciilor de tip PrePay, argumentata prin numarul mare de apeluri false catre sistemul de urgenta 112.

Potrivit proiectului, utilizatorul ar fi fost obligat sa prezinte un act de identitate la achizitionarea unei cartele PrePay pentru a fi inregistrat ca in cazul abonamentelor, iar furnizorul de servicii de telecomunicatii sa suspende numerele de telefon ale utilizatorilor care, in decurs de sase luni, nu au prezentat un act de identitate.

"Peste 90% din apelurile primite la numarul de urgenta 112 au fost apeluri false. Asta doar in anul 2010. Mai bine de jumatate dintre acestea au fost efectuate de pe telefoane mobile care utilizau serviciile PrePay, astfel incat utilizatorii nu au putut fi identificati pentru a raspunde in fata legii. O serie de infractiuni privind criminalitatea organizata, traficul de persoane, de droguri de mare risc si chiar vizand siguranta nationala au fost puse la punct de infractori care foloseau serviciile PrePay, fiind astfel foarte greu de identificat, in lipsa unei baze de date privitoare la identitatea utilizatorilor unui astfel de serviciu", se arata in expunerea de motive semnata de initiatori.

Proiectul a fost respins atat de Senat, cat si de Camera Deputatilor.

×