Ministerul Transporturilor s-a gandit sa modernizeze infrastructura ruti-era a Romaniei taman prin mijlocul Rezervatiei Naturale Retezat. Astfel, unul dintre ultimele peisaje forestiere intacte de pe mapamond ar urma sa fie brazdat nemilos de ditamai drumul national. Ecologistii protesteaza vehement, Compania Nationala de Autostrazi lucreaza fara avize autoritatile cerceteaza consecintele adanc si filosoficâ¦
Romania detine una dintre ultimele paduri intacte de pe pamant. Zona ar trebui sa se bucure de o protectie speciala. Autoritatile s-au gandit insa sa o brazdeze cu un drum "de interes national" care va lega Petrosaniul de Baile Herculane. Lucrarile pentru DN 66 A au inceput in 1999, primul sector fiind deja finalizat. Daca acestea vor continua, sectorul urmator va musca din unica avere verde a Romaniei, dar si a Europei. Vestul Carpatilor Meridionali poate deveni polul verde al Europei. El gazduieste una dintre ultimele paduri intacte ale lumii si ultima de acest fel din Europa, situata la sud de Cercul Polar. Ea este ca un inel ce leaga practic trei zone ale tarii noastre: Transilvania, Banat si Oltenia. Zona include cea mai mare parte a Parcului National Retezat, suprafete din Parcul National Domogled-Valea Cernei si din Geoparcul Dinozaurilor Hateg, dar si suprafete semnificative din apropiere, inca neincluse in arii naturale protejate. Parcurile Nationale Retezat si Domogled-Valea Cernei sunt vizate pentru a deveni parte din reteaua europeana de arii naturale protejate "Natura 2000". Studiile care au dus la descoperirea averii verzi a Romaniei au fost facute de Greenpeace in colaborare cu Centrul de Conservare a Biodiversitatii (Rusia), Uniunea Internationala Socio-Ecologica si Liga Naturii din Finlanda. "Peisajul forestier intact din Carpatii romanesti reprezinta adapostul unui numar semnificativ de paduri virgine si de specii de flora si fauna endemice, rare sau amenintate, si trebuie protejat imediat prin lege de activitatile umane cu impact negativ", a explicat Gabriel Paun, coordonator campanii Greenpeace. MUNTII NOSTRI AUR POARTA. Nu a fost greu sa descoperim padurea intacta, mai greu pare insa sa stim si ce sa facem cu ea. Daca ne grabim insa sa construim un Drum National in zona, tot ceea ce a realizat natura in 70 de ani, o sa distrugem noi intr-unul. In 1999 au fost demarate lucrarile de modernizare ale unui obiectiv de "mare" siguranta nationala. Acesta este un drum national care isi propune sa lege Petrosaniul de Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi, clasificat de Guvernul Romaniei prin HG nr. 856/18.10.1999 la rangul de drum national. Asta, nu pentru ca nu ar exista o cale de acces intre cele doua localitati, ci pentru ca se viseaza la un al doilea transfagarasan al Romaniei. Problema este insa ca drumul cu pricina va intra pe aria unica in Europa - una dintre ultimele paduri intacte ale lumii. Primul sector al drumului a fost deja finalizat. Lucrarile la Sectorul 2 al acestui drum afecteaza deja Parcul National Retezat. In cazul continuarii demersurilor, va fi afectat si Peisajul Forestier Intact (PFI) localizat in partea de vest a Carpatilor Meridionali la rascrucea dintre Banat, Transilvania si Oltenia. "Gafele guvernarilor din anii â90 aduc Guvernului Romaniei de acum renumele de distrugator al biodiversitatii. DN 66A se construieste ilegal, fara studiu de impact asupra mediului, fara acorduri si avize de mediu si afecteaza deja Parcul National Retezat. Guvernul actual, cu care vom intra in Uniunea Europeana, trebuie sa arate imediat ca este un protector al mediului prin reclasificarea drumului prin lege ca drum forestier si oprirea lucrarilor pentru a proteja peisajul forestier intact", a declarat Gabriel Paun, coordonator campanie protejare paduri Greenpeace.ALERTA. DN 66 A traumatizeaza parcurile nationale ale Romaniei |
STOPAREA LUCRARILOR
| ||
|
Citește pe Antena3.ro