x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator INSP: Hotelurile trebuie să respecte măsurile de bază pentru protejarea de COVID-19

INSP: Hotelurile trebuie să respecte măsurile de bază pentru protejarea de COVID-19

09 Mai 2020   •   16:12
INSP: Hotelurile trebuie să respecte măsurile de bază pentru protejarea de COVID-19

Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igienă mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, arată INSP, în draftul de recomandări.

Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acțiune adaptat situației și să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităților locale și naționale de sănătate publică, având că scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

Planul de acțiune poate fi evaluat zilnic sau ori de câte ori este nevoie și acesta poate cuprinde/se poate referi, la următoarele : a) Optimizarea comunicării între conducere și personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și pentru a cunoaște starea situației în orice moment. b) Optimizarea comunicării între conducere și client, prin postere informative pentru a crește impactul mesajelor cheie în rândul oaspeților, inclusiv 9 promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțîn 20 de secunde, pe toate părțile mâinii), și igienă respiratorie.

De asemenea personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității.

Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeții cu privire la politică unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate).

În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic - conducerea se va ocupă imediat de această - și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la recepție, trebuie să asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19). c) Se va stabili de către echipa de management politică de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19.

Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale direcției de sănătate publică județene/a municipiului București , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea că un oaspete să fie bolnav.

În cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină: - Dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor (șervețele). - Măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție). Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată (consultați Recomandările privind utilizarea măștii). - Mănuși (de unică folosință) - Șorț de protecție (de unică folosință) - Halat medical lung, cu mâneci lungi - Sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic) e) Se vor promova măsurile de distanțare socială, curățarea mâinilor și igienă respiratorie.

Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea socială, și efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeților, că o formă de ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele.

Distanțarea socială presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul. Această presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.

Se recomandă monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajută oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale.

Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații, și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.

Nu vor funcționa într-o primă etapă restaurantele; barurile; cafenelele și cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face în regim room service. Este preferabil să se folosească tacamuri și veselă de unică folosință.

Locurile de joacă special destinate copiilor vor fi închise

Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscină interioară; etc, din incinta hotelurilor, în această prima etapă, rămân închise.

Spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune, se va face mai frecvent decât deobicei, cu soluții speciale biocide, avizate de către MS în scopul acesta.

Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil că cele două persoane să fie din aceeași familie.

Mediafax

×
Subiecte în articol: hoteluri Covid-19