x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator „Jumătate din angajaţii CNADNR, fără bacalaureat”

„Jumătate din angajaţii CNADNR, fără bacalaureat”

de Elena Stan    |    01 Oct 2010   •   00:00

Drumurile de la noi din ţară sunt proaste şi pline de gropi nu doar din cauza lipsei fondurilor, ci şi din cauza lipsei specialiştilor în domeniu. Aceasta este concluzia la care au ajuns transportatorii.



„Aproape jumătate dintre anga­ja­ţii Companiei Naţionale de Autos­trăzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mâ­nia (CNADNR) nu au nici baca­laureatul, însă semnează contracte de sute de milioane de euro. Sunt lu­cruri grave. Cred că transporturile din România pot fi comparate cu Au­tos­trada A1 (Bucureşti - Piteşti), cu infrastructură foarte proastă, pe care mai punem din când în când câte un petic, să mai circulăm o zi", a declarat ieri Augustin Hagiu, preşedintele Fe­deraţiei Operatorilor Români de Transport, la seminarul Mediafax Talks about Tran­sport&Logistics.

Acesta a comparat transporturile din România cu o vacă de muls care a slăbit mult în ultimii trei ani, „e bătută, fugărită şi nu mai are ce mânca". Excepţie de la regulă nu a făcut nici fostul şef al departamentului care se ocupa de autostrăzi din cadrul CNADNR, Adrian Ionescu, care şi-a dat demisia la plecarea lui Berceanu de la conducerea MTI. Ionescu avea studii de specialitate în agronomie. De la instalarea în funcţia de ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, se chinuie să atragă cât mai multe fonduri europene pentru drumurile din ţară. „Nu pot să o acuz pe doamna ministru că gradul de absorbţie al fondurilor europene este scăzut, dar este clar că a primit o misiune de foarte de sus, de la Băsescu, şi trebuie să se ocupe de absorbţia fondurilor", a spus Hagiu.

În acest sens, în perioada imediat următoare, Ministerul Transporturilor scoate la licitaţie patru tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, respectiv Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, investiţii de apro­ximativ 670 milioane de euro cu te­rmen de finalizare de trei ani. În plus, se pregăteşte din nou scoaterea la licitaţie a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în regim de concesiune, după ce, în luna aprilie, consorţiul Vinci-Aktor care câştigase licitaţia a renunţat la proiect din lipsă de fonduri.

×
Subiecte în articol: observator