x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Minciuna liniilor aeriene

Minciuna liniilor aeriene

de Adrian Mogos    |    Mircea Opris    |    21 Apr 2010   •   00:00

Norul de cenuşă vulcanică împrăştiat deasupra Europei a adus la disperare companiile aeriene. În goana de a recupera pierderile, acestea se joacă cu nervii oamenilor. Cu toate că mare parte a spaţiului aerian european este deschis zborurilor, există încă companii care refuză să facă acest lucru. Motivul? Cenuşa vulcanică!

Această minciună însă nu ţine deloc în cazul companiei Austrian Airlines, parte a Star Alliance. Bunăoară, un zbor programat miercuri dimineaţă la ora 06.00 pe ruta Timişoara-Viena-Geneva a fost anulat. Oficial, nu am primit niciun răspuns legat de motivul anularii zborului de la Timişoara. Contrar directivelor europene, cei aproape 30 de pasageri nu au fost informaţi despre anularea cursei, deşi angajaţii Austrian Airlines din Timişoara ştiau despre acest lucru încă de marţi seara, de la orele 21. Pasagerii au aflat dimineaţa la ora 6 când au venit la îmbarcare.

Angajaţii Austrian Airlines au refuzat şi să dea pasagerilor contravaloarea biletelor pentru cursa anulată, pe motiv că la orele 16:20 mai este o cursă, deşi soarta acesteia este incertă. La telefonul companiei din Bucureşti puteai să suni mult şi bine pentru că, profesionişti cum sunt, reprezentanţii Austrian Airlines din Capitală nu răspundeau. La aeroport în Timişoara, o singură explicaţie: alerta de cenuşă vulcanică, în timp ce atât aeroportul din Viena cât şi cel din Geneva erau deschise zborurilor comerciale.  Partea interesantă acum urmează: cu aproximativ jumătate de oră înainte a decolat din Bucureşti spre Viena- Geneva un avion al Austrian Airlines, în care numărul de pasageri era la mai puţin de jumătate din capacitate. L-am întrebat pe directorul Aeroportului Timişoara, Cornel Sânmărtineanu, care este explicaţia. "Deciziile de anulare le iau companiile. Ele există iar probabilitatea e mare să fie norul care a acoperit Romania, începând de aseară. Decizia e să se circule până la limita riscului admisibil. Ei mai au şi motive de pasageri. Încearcă să îi comazese. Se folosesc de toate tertipurile să iasă cât de cât din pierderi. Companiile decid. Aeroportul a fost deschis permanent. Spaţiul aerian a fost închis, nu au zburat doar cele comerciale. Noi am avut permanenţa 24 din 24", a venit răspunsul.

Lăsând la o parte situaţia de forţă majoră, nu putem să ignorăm nesimţirea unor companii aeriene care se doresc profesioniste. Am întrebat la biroul de ticketing al Austrian Airlines câţi pasageri nu au mai ajuns la Viena cu avionul de dimineaţă. "Nu vă pot spune. Dar în ce calitate întrebaţi?", a răspuns o brunetă focoasă. "De jurnalist şi pasager", am replicat. "Cu atât mai mult nu vă pot spune", a zâmbit doamna. No comments!

Să vii la ora 04.45 la aeroport unde să găseşti angajaţi ai Austrian cărora şefii lor din Bucureşti nu le comunică nimic, cu excepţia minciunii cu norul, să încerci să obţii o explicaţie telefonică şi să-ţi răspundă robotul, să cheltuieşti bani pe taxi până la aeroport sunt mici amănunte în comparaţie cu pierderile financiare. După zece ore de aşteptare, pasagerii care trebuiau să zboare de la Timişoara prin Viena către alte destinaţii au fost obligaţi să semneze un document numai în limba engleză prin care se declarau de acord să fie transportaţi doar până la Viena şi de aici, Dumnezeu cu mila! Şi fără compensaţii sau cazare asigurată de operatorul de zbor. Încă o încălcare a directivei europene de "good will".

Am încercat să obţinem din Bucureşti un răspuns oficial: ce s-a întâmplăt cu aceste curse? De ce nu s-au respectat normele europene? De ce nu au fost corect informaţi pasagerii? De ce nu li s-au returnat pasagerilor banii? Nici de data aceasta nu am avut cu cine vorbi. De la biroul din Bucureşti ni s-a spus că la Timişoara trebuie să întrebăm. Am sunat şi la Timişoara. "Trebuie să vorbiţi cu colegii de la biroul de ticketing", a venit repede răspunsul. Alt număr, alt apel. Abia am reuşit să ne recomandăm, că telefonul de la celălalt capăt al firului a fost pus in furcă. Şi de atunci este tot deranjat.

×
Subiecte în articol: observator linii aeriene nor cenusa