România se alătură pentru prima dată anul acesta în mod oficial campaniei globale Ora Pământului, organizată de ecologiştii de la WWF (World Wide Fund for Nature). La 28 martie, timp de o oră, vor fi stinse luminile în clădiri emblematice din şapte oraşe din ţară, inclusiv din Bucureşti. Jurnalul Naţional sprijină campania Ora Pământului.
Oraşele participante la campanie sunt Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Botoşani, Tulcea, Braşov şi Cluj. Luminile se vor stinge simultan începând cu ora 20:30. În Capitală se vor stinge luminile la Palatul Parlamentului, la Ateneul Român, la Muzeul Naţional de Artă, la Cercul Militar şi la Opera Română. În paralel se va organiza un eveniment de stradă în Piaţa Constituţiei, unde mai mulţi tineri voluntari vor aprinde lumânări. Alte evenimente includ "seri sau cine la lumina lumânării în diferite cafenele şi restaurante", potrivit WWF. În aceeaşi seară la Astroclubul Bucureşti vor putea fi observate anumite corpuri cereşti care, de obicei, nu pot fi reperate pe cer din cauza luminilor foarte puternice din Capitală. Evenimente similare vor fi organizate de autorităţile locale în oraşele partenere.
AMBASADORI
Europarlamentarul Daciana Sârbu, ambasador Earth Hour, a spus că mesajul ei pentru public este că fiecare poate schimba ceva şi poate contribui la salvarea planetei. "Cred că va fi un mare proiect de salvare a noastră şi de protejare a mediului. Va fi cea mai mare pană de curent voluntară din istoria lumii", a adăugat parlamentarul european.
Zoli Toth, membru al formaţiei Sistem, a devenit şi el ambasador Earth Hour, afirmând că este prima oară când un artist poate avea acelaşi rang ca un politician. El a observat că românii se comportă de parcă ar fi o naţiune bogată, deoarece consumă foarte mult curent electric şi rămân miraţi când sunt sfătuiţi să nu mai facă acest lucru. "Ne permitem să lăsăm aparate în priză, să lăsăm apa să curgă, să lăsăm centralele electrice să funcţioneze atunci când suntem plecaţi de acasă. Ar rezulta că românii sunt o naţiune foarte bogată", a explicat artistul. El a mai asigurat că va încerca să implice cât mai mulţi oameni din showbiz în această campanie, pentru că aceştia sunt cel mai apropiaţi de public.
Partenerii campaniei sunt ARCUB/Primăria Municipiului Bucureşti, Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii, Astroclubul Bucureşti, Ogilvy&Mather România, Vodafone, Intercontinental Bucureşti, Asociaţia Greenitiative. Evenimentul este susţinut de Jurnalul Naţional, Europa FM, Green Report, Hotnews şi Euractiv.
Ora Pământului este un eveniment care reuneşte anual oameni din sute de oraşe pentru un semnal comun împotriva încălzirii globale.
Citește pe Antena3.ro