Pasajul suprateran Pipera-Tunari a fost deschis circulaţiei în acest week-end în urma finalizării lucrărilor de construcţie, care au durat mai bine de doi ani şi au costat peste nouă milioane de euro.
Numai că nici de data asta n-a mers totul ca pe roate, înregistrându-se o întârziere de un an. Pasajul supratraversează calea ferată Bucureşti Constanţa, are o lungime de peste 230 de metri, o lăţime de aproape 19 metri, două tronsoane de 1,5 metri şi parapeţi pietonali.
Deasupra căii ferate, acesta are patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, fiecare cu o lăţime de trei metri, precum şi două trotuare cu o lăţime de 1,5 metri. De asemenea, au fost realizate artere de racordare cu drumurile laterale şi intersecţii, fiind prevăzute cu rigole carosabile. Lucrările au costat 9.337.921 de euro, din care 3.955.116 de euro reprezintă fonduri europene, 1.318.579 de euro de la bugetul de stat, iar restul de 4.064.226 de euro este cofinanţarea asigurată de Primăria Sectorului 2 şi Primăria Voluntari.
Potrivit documentaţiilor, Şoseaua Pipera urmează să se lărgească de la patru la şase benzi de circulaţie pe întregul tronson, din cartierul Floreasca până la calea ferată Bucureşti - Constanţa, limita administrativă a Bucureştiului. Proiectarea supralărgirii va fi realizată de societatea Search Corporation SRL, selectată de Primăria Capitalei prin licitaţie publică.
Sectorul propus de proiectant pentru a fi lărgit începe de la intersecţia străzilor Elena Caragian şi Moeciu cu Şoseaua Pipera, până la calea ferată Bucureşti - Constanţa. Primăria Sectorului 2 are pregătite documentaţiile tehnice pentru alte două investiţii - Pasajul Andronache - Ştefăneşti şi Pasajul Petricani - care vizează fluidizarea circulaţiei rutiere din Bucureşti. Primarul general, Sorin Oprescu, prezent la eveniment a declarat că în două luni vor începe lucrările şi la mult discutata autostradă suspendată. Acesta a fost proiectată începând din partea de nord a oraşului, cea mai afectată de traficul zilnic.