x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Polițiști regizori, art-directori sau creatori de desene animate

Polițiști regizori, art-directori sau creatori de desene animate

de Diana Scarlat    |    27 Sep 2016   •   09:50
Polițiști regizori, art-directori sau creatori de desene animate

Statisticile arată că a scăzut numărul infracțiunilor de la an la an, ca efect al activității de prevenire a criminalității, însă nici MAI, nici primăriile nu au alocat până acum fonduri pentru campanile anuale ale polițiștilor. Spoturile audio și video, afișele și strategiile pentru campaniile anuale sunt făcute de polițiști, în cadrul departamentelor de prevenire.

Desene animate cu scop educativ, Codul Penal pe înțelesul copiilor – chiar și varianta braille, lansată oficial ieri -, spoturi video, difuzate de televiziuni, în scop de prevenire, toate aceste materiale sunt create în fiecare an de câțiva polițiști. De fapt, plițiștii ar trebui să coordoneze aceste activități și să poată să externalizeze producția audio, video, creația artistică sau tehnoredactarea. Bugetul este, însă, zero, de 22 de ani. Mai mult, a existat o hotărâre prin care Prmăria Capitalei și primăriile de sector ar fi trebuit să finanțeze anual strategiile departamentului de prevenire, în ultimii șase ani, însă nici măcar această hotărâre nu a fost respectată.

Reconversie profesională la locul de muncă

Unii dintre polițiștii serviciului de analiză și prevenire a criminalității din București s-au specializat, la locul de muncă, în alte domenii de activitate, din cauza lipsei bugetului. Una dintre polițiste creează desene animate pentru copii, care sunt parte a campaniei de prevenire pe anul acesta. Dar nici măcar nu face asta în timpul orelor de muncă, ci în timpul ei liber, acasă. Alții fac munca unor agenții de publicitate și PR.  “Avem calculatoare și licențele pentru programele pe care le folosim. Lucrează colegi polițiști, care nu sunt specializați în relații publice sau publicitate, dar își dezvoltă abilitățile aici, în cadrul serviciului. Uneori facem colaborări cu universitățile și agențiile de publicitate. Am avut și o nominalizare la Cannes, în 2009, pentru o astfel de campanie (o serie de spoturi video pentru prevenirea accidentelor rutiere). Spoturile sunt făcute de noi, cu scenariul nostru, regia noastră, filmarea noastră și montajul făcut de colegii noștri. Suntem 14 angajați, iar pentru prevenirea în școli sunt încă șase oameni, câte unul pentru fiecare sector”, explică șefa serviciului de analiză și prevenire a criminalității, comisar-șef Grațiela Văduva. Polițiștii spun că nu se plâng de lipsa bugetului. Chiar dacă nu se plâng, sunt nevoiți să apeleze la binevoitori – prieteni, firme de publicitate și de PR, ONG-uri și mass-media - care să realizeze gratuit materialele necesare pentru campanii, deși MAI are unul dintre cele mai mari bugete. Banii ar putea fi asigurați chiar de la bugetele primăriilor, dar nici consiliile locale nu sunt interesate de activitatea polițiștlor de la prevenire.

×