x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Portbagajul, mai important decât RCA-ul

Portbagajul, mai important decât RCA-ul

de Diana Scarlat    |    28 Apr 2016   •   17:20
Portbagajul, mai important decât RCA-ul
Sursa foto: CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

După aproape jumătate de an de negocieri între reprezentanții ASF și transportatori, pe tema scumpirii poliței de asigurări obligatorii RCA, se aștepta o ordonanță de urgență care să rezolve problema. În locul acesteia, Guvernul a considerat că este mai urgent să dea o ordonanță pentru a reglementa mărimea portbagajului la taxiurile de la Aeroportul Otopeni.

Transportatorii consideră o ofensă din partea Executivului adoptarea ordonanței de urgență pentru reglementarea mărimii portbagajului taxiurilor care ajung la Aeroportul Internaţional Henri Coandă București, înaintea celei pentru scăderea valorii polițelor RCA. Caracterul de urgenţă al ordonanței adoptate ieri de Guvern a fost motivat prin faptul că „nerezolvarea acestor probleme poate conduce la escaladarea nemulţumirii pasagerilor”. Potrivit acestei noi ordonanțe, articolul care prevedea cerințele privind volumul portbagajului taxiurilor care ajung la aeroport s-a abrogat, la solicitarea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), însă nu aceasta era prioritatea, spun transportatorii.

„Noi așteptăm din decembrie să se rezolve problema polițelor RCA, iar de trei săptămâni, proiectul de modificare a legii RCA a plecat de la ASF către Ministerul Finanțelor, pentru ca Executivul să emită ordonanță de urgență cu acest proiect agreat de către toți partenerii: transportatori, reprezentanți ai ASF și ai Ministerului Finanțelor Publice. Am cerut public acest lucru și am crezut că se va rezolva, pentru că fiecare zi care trece înseamnă bani mulți pe care noi îi plătim în plus firmelor de asigurări. Nici articolul solicitat de Ministerul de Interne și de patronatele din Transporturi, care ar trebui să reglementeze mai bine intervenția Poliției în activitatea neautorizată nu a fost o urgență pentru ei. Pur și simplu se joacă de-a ordonanțele, în loc să rezolve problemele cu adevărat importante”, spune Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Aeroportul Otopeni nu a aplicat modificarea legislativă din 2010 la Legea taximetriei 38/2003, privind capacitatea portbagajului, susțin transportatorii, iar primele discuții legate de această modificare au avut loc în iunie 2015, când niște funcționari ai aeroportului au încercat să aplice legea.

Legislația taximetriei, cu privire la volumul portbagajului, a fost modificată la inițiativa unor parlamentari, în favoarea unor firme care au pierdut licitațiile cu Aeroportul Internațional Henri Coandă in 2010.

Interese ascunse

Transportatorii s-au întâlnit marți cu reprezentanții ministerului de resort și au negociat noi reglementări privind legea care reglementează taximetria, însă nu s-a ținut cont de propunerile lor. „Noi am solicitat scoaterea articolului referitor la volumul portbagajului – fapt care s-a întâmplat -, deoarece a fost introdus în lege în anul 2010, când un consilier al comisiei de industrii și servicii și câțiva deputați au avut interese personale pentru a face abuziv această schimbare, după ce anumite firme pierduseră licitația de acces pe aeroport. În același timp, i-am explicat marți secretarului de stat Marius Humelnicu faptul că trebuie să se mai introducă în aceeași ordonanță de urgență un articol prin care să se ușureze activitatea de control a Poliției împotriva transportatului neautorizat, articol pe care-l solicită și MAI”, spune Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

×