Jurnalul.ro Ştiri Observator Primarul astronom de la Dragasani

Primarul astronom de la Dragasani

23 Oct 2004   •   00:00

Gheorghe Iordache este singurul primar din Romania care poseda un adevarat observator astronomic. Edilul municipiului Dragasani si-a instalat in urma cu mai multi ani, la resedinta sa, un telescop de mare putere, care valoreaza cateva zeci de mii de euro.

OCTAVIAN HERTA

CURIOS. Primarul a facut o pasiune din privitul pe cer
INVENTIE. Pasiunea primarului Gheorghe Iordache pentru astronomie a inceput in anul 1971. In acea perioada, toata lumea era cu ochii pe cer, in asteptarea cometei Kohortec, descoperita de un cercetator ceh.

"Am auzit ca aceasta cometa poate fi vazuta cu ochiul liber. Am zis ca eu trebuie sa o vad mai bine decat ceilalti oameni, asa ca am decis sa contruiesc o luneta. Cu ea m-am dus la Observatorul Astronomic din Bucuresti, ca sa mi-o centreze. Au fost atat de impresionati de luneta, incat au vrut sa mi-o ia si sa-mi dea alta la schimb. Normal ca nu am vrut", isi aminteste primarul.

De atunci, omul nu a mai avut liniste. A inceput sa-si faca singur harti si a devorat orice lucrare de astronomie. Cum pe acea vreme autorii rusi erau singurii ale caror carti puteau fi consultate in acest domeniu, Iordache a citit tot ce i-a picat in mana legat de acest subiect.

OBSERVATOR POPULAR. Dorinta sa cea mai mare este aceea de a realiza un observator astronomic popular in municipiul Dragasani, astfel incat oricine sa poata avea acces la imensitatea universului.

Subiecte în articol: observator