Multinationalele care comercializeaza alimente si bauturi ambaleaza produse de calitate distincta pentru diferite tari europene, sub acelasi nume, sustine un studiu realizat de Asociatia consumatorilor din Slovacia, citat de euractiv.ro. Asociatia a testat o serie de produse alimentare achizitionate din supermarketuri din opt state membre ale UE: Germania, Austria, Republica Ceha, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania si Bulgaria.
"Produsele de calitate mai scazuta au fost destinate <> state membre ale UE. Produsele de calitate inferioara nu au fost niciodata plasate pe piata germana sau austriaca", a declarat presedintele asociatiei, Miloš Lauko, la prezentarea anchetei, relateaza EurActiv.com
Produsele monitorizate au fost Coca-Cola, ciocolata Milka, piper negru si rosu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung si cafea Tchibo Espresso. Ele au fost testate in laboratoare acreditate de catre Institutul National Veterinar si Alimentar Slovac.
Dintre toate produsele testate, doar ciocolata Milka s-a dovedit a fi de calitate identica in toate esantioanele testate. Rezultatele au arata insa ca piperul Kotanyi a inregistrat cea mai mare discrepanta de la o tara la alta.
In ceea ce priveste Coca Cola, testele au confirmat ca versiunile de bauturi racoritoare vandute in Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Romania contin izoglucoza facuta din porumb, care este mult mai ieftina decat zaharul traditional (zaharoza), folosit pentru bauturile din Germania, Austria, Polonia si Republica Ceha.
mai multe aici
http://www.euractiv.ro/index.html/articles|displayArticle?articleID=22592