x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Profilul cititorului român de bloguri

Profilul cititorului român de bloguri

27 Mar 2009   •   00:00

Audienţa blogurilor în România este compusă în principal din persoane tinere, cel mai frecvent cu vârste între 20-35 ani (73,7%), cu venituri şi studii peste media utilizatorilor de internet. 49,5% au studii superioare finalizate, din care peste o treime au şi studii aprofundate, masterat sau doctorat. În ceea ce priveste veniturile, 17% au peste 3000 lei, în timp ce 34% au venituri între 1000 şi 3000 lei. Studiul de audienţă realizat în februarie de agenţia de marketing online Standout, pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri româneşti.



În ce priveşte vârsta, segmentul de vârstă cel mai important în rândul cititorilor de bloguri este 20-25 ani (36,7%), urmat de cel de 25-31 ani (27,1%). 18.6% din cititorii de bloguri sunt mai în vârstă, având între 31 şi 45 ani şi doar 13,2% au între 15 şi 19 ani.

De cealaltă parte, cititorii de bloguri sunt utilizatorii cu o vastă experienţă pe internet şi care interacţionează într-o proporţie semnificativă cu blogurile pe care le citesc. Peste jumătate din respondenţi folosesc internetul de peste 7 ani (50,3%) în timp ce 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani. Proporţia celor care îl folosesc de 1-3 ani este redusă (12,4%), în timp ce utilizatorii de internet aflaţi la început sunt aproape inexistenţi pe blogurile româneşti (6luni-1 an 1.3%, <6 luni 1.2%). În ce priveste gradul de interacţiune cu blogurile pe care le citesc, 44,7% au comentat cel puţin o dată pe blogul pe care au răspuns la chestionar, iar nucleul de cititori activi care comentează foarte des sau aproape la fiecare articol este de 6,6% din totalul cititorilor. Cititorii de bloguri sunt fideli blogurilor pe care le citesc, 52,5% dintre aceştia accesează zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de câteva ori pe săptămână, în timp ce doar 10,6% intră pe bloguri săptămânal, iar 12,5% o dată pe lună sau mai rar. Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracţia (70%) şi noutăţile (32,7%), în timp ce 16,3% accesează blogurile pentru sentimentul de apartenenţă la o comunitate.

Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între 2 şi 5 bloguri, în timp ce numai 2,9% dintre respondenţi citesc mai mult de 50 de bloguri. Între aceste extreme se regăsesc ca proporţie cei care declară că accesează un singur blog, 8,4%. Studiul arată şi puterea de influenţare a blogurilor, 68,9 % din cititori apreciind că şi-au schimbat sau şi-au întărit cel puţin o dată părerea despre un produs, un serviciu, sau o companie în urma citirii unor păreri ale bloggerilor despre acestea. 59,9% din respondenţi au recunoscut ca şi-au schimbat sau şi-au întărit parerea de mai multe ori în urma influenţei exercitate de blogurile pe care le citesc.

La studiu au participat peste 8.200 de cititori de bloguri , de-a lungul a 3 săptămâni din luna februarie a acestui an.

×
Subiecte în articol: observator bloguri