Disputele dintre ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, şi primarul
general, Adriean Videanu, pe tema extinderii reţelei de metrou s-au
accentuat. În viziunea lui Videanu, propunerea lui Orban este o
"mocăniţă pentru Bucureşti", care va pleca din Gara de Nord spre
Chitila, pe traseul căii ferate, apoi spre Mogoşoaia, până la
Aeroportul Otopeni.
Disputele dintre ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, şi primarul general, Adriean Videanu, pe tema extinderii reţelei de metrou s-au accentuat. În viziunea lui Videanu, propunerea lui Orban este o "mocăniţă pentru Bucureşti", care va pleca din Gara de Nord spre Chitila, pe traseul căii ferate, apoi spre Mogoşoaia, până la Aeroportul Otopeni.
Prin proiectul elaborat de municipalitate cu ajutorul specialiştilor japonezi nu se doreşte legarea centrului Capitalei de Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni, ci rezolvarea problemei de transport în zona de nord a Bucureştiului, ca unică soluţie împotriva blocării traficului în această zonă, potrivit lui Videanu. Concluzia japonezilor a fost: extinderea trebuie făcută fie din Piaţa Victoriei, fie din Piaţa 1 Mai, dar obligatoriu pe zona de nord a Capitalei. Primarul Capitalei a mai arătat că la 24 ianuarie 2008, Guvernul Japoniei a aprobat un credit de 300 de milioane de euro pentru proiectul de extindere a metroului din Piaţa Victoriei către Aeroportul Otopeni şi a explicat că ar fi "o mare eroare" dacă Guvernul României nu ar lua o decizie mai repede în privinţa utilizării acestor bani de către Metrorex, apreciind că este cel mai ieftin credit pentru investiţii la momentul actual.
Pe de altă parte, Ludovic Orban declara, la sfârşitul săptămânii trecute, că linia de metrou Bucureşti – Otopeni va avea o lungime de 19 kilometri, din care 12 kilometri vor fi pe actualul traseu, iar restul pe o linie de cale ferată nouă, valoarea estimată a proiectului fiind de 243,95 milioane de euro.
Citește pe Antena3.ro