EVENIMENT ● Noaptea În care "am mîncat" reclame
Pasionaţii de reclame s-au adunat, vineri seară, dintr-un "spirit
cetăţenesc" de copywriteri, la Sala Polivalentă din Capitală, în
singura zi în care au putut vedea de bunăvoie şi nesiliţi de nimeni opt
ore de publicitate.
EVENIMENT ● Noaptea În care "am mîncat" reclame
Pasionaţii de reclame s-au adunat, vineri seară, dintr-un "spirit cetăţenesc" de copywriteri, la Sala Polivalentă din Capitală, în singura zi în care au putut vedea de bunăvoie şi nesiliţi de nimeni opt ore de publicitate.
În anul 1973, unui puşti de 10 ani, fascinat de reclamele văzute la televizor şi în sălile de cinema, i-a venit ideea să colecţioneze casete cu spoturi şi filme publicitare. El este astăzi menţionat în Cartea Recordurilor drept cel mai mare colecţionar de spoturi şi reclame din lume, deţinînd peste 700.000 de piese. Cu o teribilă determinare, Jean Marie Boursicot a reuşit să strîngă reclame publicitare din toate timpurile, din toate ţările şi pe toate suporturile existente. Visul lui s-a concretizat şi continuă în fiecare an prin spectacolele unice intitulate "La nuit de Publivores".
Ca şi anul trecut, lumea s-a adunat în număr mare la Noaptea Devoratorilor de Publicitate, eveniment ajuns la ediţia cu numărul 13 şi al cărui producător general este Dan Chişu. În deschidere, membrii trupei Shukar Collective au oferit o reprezentaţie de maximă originalitate prin muzica lor. O combinaţie de stiluri care îmbină sunetul new generation cu muzica tradiţională a ursarilor, folosind în instrumentaţie linguri, butoaie de lemn sau darabuca.
După concert, reclamele au început să curgă, sticlele de apă să curgă şi ele, dată fiind zăpuşeala din sală, în timp ce hîrtiuţele şi pliantele de tot felul îşi luau în serios rolul de ventilator. Nu orice sală din România beneficiază de ventilaţie şi nu orice lucru trebuie să fie plăcut pe de-a întregul. Dacă nu fierbem puţin în suc propriu, la propriu (de data aceasta), nu ne simţim bine...
Anul trecut, organizatorii ne-au pregătit multe surprize, cea mai importantă dintre ele fiind lansarea mondială a evenimentului, care, după 26 de ani, a avut loc în alt oraş decît Parisul. Cu ecrane mai puţine şi cu grade mai multe în sală, în tirul de anul acesta de reclame care mai de care mai bune, mai interesante sau mai amuzante, publicitatea românească a fost şi ea prezentă, beneficiind de o secţiune proprie.
Cei care se află prin iulie sau august la mare, şi în mod sigur nu vor fi puţini, au ocazia să revadă sau să vadă pentru prima oară cele mai reuşite spoturi. Opt reprezentaţii vor avea loc în staţiunile de pe litoralul Mării Negre.
Una peste alta, ne-am primit şi pe anul acesta porţia en-gros de publicitate. Aşteptăm cu nerăbdare anul următor, să vedem ce ne-o mai rezerva ventilaţia pentru că publicitatea a evoluat. Produsele şi reclamele la Gregorio Rizo, Titan Ice sau ţigări Kim s-au prăfuit, locul fiindu-le luat de ţigările cu extrafiltru, frigiderele care fac singure gheaţă sau pantofii cu aerisire şi... după cum este normal, şi de reclamele pe măsură.
Citește pe Antena3.ro