x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Rădoi: Toate staţiile de pe Magistrala II trebuie modificate. Noile trenuri de metrou sunt mult prea late

Rădoi: Toate staţiile de pe Magistrala II trebuie modificate. Noile trenuri de metrou sunt mult prea late

30 Apr 2014   •   13:57
Rădoi: Toate staţiile de pe Magistrala II trebuie modificate. Noile trenuri de metrou sunt mult prea late
Sursa foto: ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

Peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administraţia Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunţat astăzi, într-o conferinţă de presă, Ion Rădoi, preşedintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou.

'Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administraţia Metrorex, şi cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate şase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II va trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 - 10 centimentri. Nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din staţii. Banii vor fi suportaţi cu siguranţă de Metrorex', a spus Ion Rădoi, potrivit Agerpres.

Investiţia pentru achiziţia celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA.

Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Griviţa.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulaţie cu călători după finalizarea testelor de tip, obţinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) şi efectuarea probelor de anduranţă în circulaţie normală fără călători (20.000 de kilometri), declarau pentru Agerpres, la sfârşitul anului trecut, reprezentanţii Metrorex.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi. Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.

Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4,94 milioane de euro, fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation - Divizia Rail Control Systems, care va asigura montajul şi punerea în funcţiune a CAF-urilor.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului şi cum se pot remedia aceste probleme, dar şi un sistem de teletransmisie de date.

Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunţită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ţine doar de latura tehnică a trenului şi nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, aşa cum s-a vehiculat anterior.

Trenurile CAF au şi un sistem de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, dar şi geamuri rabatabile.

×