Ştirea e simplă: Romantic FM creşte în audienţe pentru a treia oară consecutiv şi ajunge să deţină a treia cotă de piaţă pe Bucureşti. Singurul post de nişă care reuseşte să concureze cu succes posturile comerciale a ajuns la 8,2% market share în Bucureşti, înaintea ProFM şi Europa FM.
Ştirea e simplă: Romantic FM creşte în audienţe pentru a treia oară consecutiv şi ajunge să deţină a treia cotă de piaţă pe Bucureşti. Singurul post de nişă care reuseşte să concureze cu succes posturile comerciale a ajuns la 8,2% market share în Bucureşti, înaintea ProFM şi Europa FM.
Dincolo de această ştire, analizele pot curge în valuri: Romantic FM avea în Bucuresti, în toamna anului 2007, o cotă de piaţă de 5,4%. Pentru un post de nişă nu era un rezultat oarecare, ci o adevărată performanţă. În primăvara anului 2007, Studiul de Audienţă Radio (SAR) confirma ascensiunea postului şi o cotă de piaţă de 7,1%. Adică o creştere de 1,7 procente şi locul 4 în FM-ul bucureştean. Poziţionarea Romantic FM drept singurul "Premium Exclusive", transpusă în conţinutul postului, avea să aducă însă rezultate şi mai bune.
Valorile în care Romantic FM a crezut dintotdeauna, păstrate în mod voit între decenţa jurnalistică şi respectul faţă de public, au adus radioului o nouă creştere spectaculoasă. Pentru vara anului 2008 (în ultimul val de cifre ale SAR) Romantic FM este plasat pe locul trei în topul cotelor de piaţă, cu 8,2%. Adică după Radio 21 (22,9%) şi Kiss FM (11,1%) şi înaintea Pro FM (8%) şi Europa FM (7,5%).
Studiul a fost realizat în perioada 5 mai – 31 august şi numai în Bucureşti au fost realizate 1.787 de interviuri. Rezultatele au confirmat că abordarea Romantic FM este apreciată de public la justa valoare şi că oferta postului are trecere printre ascultători. Perioada de măsurare coincide cu cea în care Romantic FM şi-a conturat mai precis, prin rubrica Romantic Exclusive, capacitatea de a descoperi muzica de calitate, care nu mai este difuzată de nici un radio în România.
Faţă de cei 104.100 de ascultători pe care îi avea în toamna anului 2007, Romantic FM a ajuns acum la 126.900. Este o cifră istorică pentru un post de nişă şi, în acelaşi timp, un semn atât de bun pentru România: lucrurile de calitate au succes şi la noi. Un argument pentru care planurile Romantic FM se îndreaptă acum şi către dezvoltarea online. Pe www.romanticfm.ro a fost deja deschisă prima nişă: Romantic Twist, postul care pune accentul pe muzica anilor ’50-’60. Şi care, alături de toate celelalte proiecte viitoare, va dezvolta nucleul de ascultători educaţi, activi şi cu venituri peste medie, oameni care cred cu adevărat în "muzică, nu zgomot".
Nota tehnică: "În perioada 5 mai – 31 august 2008 a fost realizat valul de vară al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel urban şi în oraşul Bucureşti. Eşantionul urban a avut un volum de 8.158 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1.0%, iar în Bucureşti s-au realizat 1.787 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.3%)".
www.romanticfm.ro
Citește pe Antena3.ro