x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Senzaţional mai puţin în jurnale

Senzaţional mai puţin în jurnale

de Adriana V. Paduraru    |    14 Iul 2009   •   00:00
Senzaţional mai puţin în jurnale

Agenţia de monitorizare a presei "Active Watch" a dat publicităţii ieri cea de-a treia ediţie a studiului "Un om a muşcat o ştire".



Faţă de ediţiile precedente, se remarcă o scădere a relatării senzaţionalului în jurnalele de ştiri, crescând preocuparea pentru redarea activităţii instituţiilor statului pe fondul crizei economice mondiale. Singurele televiziuni care au alocat spaţii generoase prezentării de ştiri cu accidente şi morţi violente au fost Antena 1 şi Pro TV. Mai exact, la Antena 1, ştirile despre administraţie au avut o pondere de 11,81%, în timp ce accidentelor şi morţilor violente le-a fost dedicat un spaţiu de 9,10% din totalul ştirilor. Aceeaşi situaţie o întâlnim şi la Pro TV, diferite fiind doar procentele (13,52% - administraţie, respectiv 12,34% - accidente şi morţi violente). Totodată, studiul scoate în evidenţă faptul că, într-un an electoral, scena politică a beneficiat de o prezentare limitată spre marginală în agenda televiziunilor. Excepţie poate fi considerată Antena 3, care a dedicat acestui segment 19,51% din durata totală a ştirilor difuzate. La polul opus s-a siutat TVR 1, care a alocat 3,1% din totalul ştirilor prezentării acţiunilor şi evenimentelor provenite de pe scena politică internă. Indiferent dacă a fost vorba despre posturile de nişă sau despre televiziunile generaliste, cazul Becali a ocupat locul trei în clasamentul principalelor teme identificate în cadrul ştirilor. Astfel, la Pro TV Becali a avut 6,89% din totalul ştirilor, iar la Antena 1, 8,89%. La Realitatea, cazul Becali a fost reflectat în 9,33% din totalul ştirilor, iar la Antena 3 - 10,89%. Postul public de televiziune a dedicat cel mai redus spaţiu mediatizării acestui caz, adică 4% din durata totală a ştirilor. Studiul a fost realizat în perioada martie-mai 2009, fiind monitorizate cinci posturi naţionale de televiziune: Antena 1, Antena 3, Pro TV, Realitatea TV şi TVR 1. Au fost înregistrate şi analizate principalele ediţii informative, difuzate în prime-time, din prima săptămână a fiecări luni (intervalul 1-7 ale lunii).

×
Subiecte în articol: antena mass-media stirilor