În timp ce la nivelul Uniunii Europene s-a declanşat o campanie de luptă împotriva evaziunii fiscale, în care li se cere tuturor statelor membre să elimine banii negrii, publicitarii din România încearcă să modifice Legea Audiovizualului, încercând să reintroducă intermedierea în relaţia dintre televiziuni şi beneficiarii finali, generatoare de comisioane ascunse.
Presedintele Comisiei Europene, José Manuel Barroso, a declarat razboi evaziunii fiscale. „Voi recomanda un angajament politic asupra unui principiu foarte simplu: de la 1 ianuarie 2015, Uniunea Europeana ar trebui sa aiba un schimb automat de informatii pentru toate formele de venituri”, a declarat Barroso in Parlamentul European. Dispozitivul va include si persoanele fizice si capitalurile, nu doar salariile si pensiile. Barroso a amintit ca pierderea cauzata de frauda si evaziune fiscala este estimata la circa 1.000 de miliarde de euro pe an, adica „aproape dublul deficitelor combinate ale statelor membre ale Uniunii Europene”.
Ofensiva Uniunii Europene a generat o reactie dura din partea evazionistilor, care incearca, prin orice mijloace, sa-si protejeze banii negri. In timp ce in Romania se duce o lupta la baioneta cu mafia legumelor si fructelor, a tutunului si a alcoolului, rechinii din publicitate incearca sa schimbe continutul Ordonantei prin care premierul Victor Ponta a incercat sa elimine comisioanele netransparente.
Mai exact, OUG 25/2013, in care membrii asociatiei International Advertising Association (IAA) vor sa reintroduca celebrele comisioane ascunse, cu ajutorul carora pot face bani negri.
Conform informatiilor citate de www.enational.ro, in ultima perioada, mai multi parlamentari au fost sunati si sfatuiti sa modifice textul normativ, cu toate ca acesta preia un model confirmat la nivel european, Legea Sapin din Franta.
Cu ajutorul parlamentarilor, membrii IAA spera sa reintroduca in OUG 25/2013 intermediarii in relatia dintre televiziuni si beneficiarii finali, practica ce genereaza costuri ascunse si ofera intermediarilor posibilitatea de a face presiuni asupra radiodifuzorilor.
Mai mult, in incercarea de a fenta legea, mai multe agentii de publicitate si televiziuni au incercat sa falsifice contracte, antedatandu-le, pentru a scapa de efectele OUG 25/2013, fapt ce a dus la o ancheta de proportii, demarata de Parchetul General. Dupa cum „National” a relatat luna trecuta, in incercarea de a schimba Legea Audiovizualului care ii obliga sa munceasca cinstit, rechinii din publicitate au facut si cheta, incercand sa stranga 40.000 de euro, pentru a-i folosi la intalnirile cu deputatii.
sursa: www.enational.ro