Sorin Grindeanu a discutat luni la Chișinău, în cadrul celei de-a 11-a Reuniunii la nivel înalt în format Quint, despre măsurile luate după începerea conflictului din Ucraina.
Ministrul Transporturilor a prezentat măsurile luate de România încă de la începutul conflictului din Ucraina, printre care se numără creșterea capacității operaționale a Portului Constanța, Portului Galați și a Canalului Sulina.
„Am operaționalizat inclusiv infrastructura feroviară și rutieră din principalele porturi. În plus, am îmbunătățit capacitatea feroviară și rutieră de pe toată frontiera cu Ucraina și cu Republica Moldova.
Prin toate aceste măsuri am demonstrat, fără echivoc, că avem capacitatea de a acționa integrat și strategic împreună cu partenerii NATO și UE. Prin măsurile luate a fost posibilă tranzitarea prin România a peste 70 de milioane de tone de mărfuri din care mai mult de 55 de milioane de tone au fost cereale si produse agricole. Am reușit să asigurăm navigabilitatea pe Canalul Sulina 24/24h și să repunem în funcțiune infrastructura feroviară din Portul Constanța și Galați. Portul Constanța a devenit practic cel mai important port de la Marea Neagră, la ora actuală”, susține Grindeanu într-o postare pe Facebook.
El susține că a fost îmbunătățită semnificativ infrastructura rutieră și feroviară din zona punctelor de trecere a frontierei cu Ucraina și cu Republica Moldova.
Ministrul arată că toată această infrastructură va rămâne operațională și după încheierea conflictului și va asigura României unul din cele mai importante roluri ca baza de pornire pentru reconstrucția Ucrainei.
„Implicit acest statut va aduce o serie de beneficii importante pentru economia României și pentru forța de muncă românească, mai ales în contextul în care majoritatea operațiunilor companiilor implicate în reconstrucție va fi coordonată de pe teritoriul României. În plus impozitele și taxele plătite de companiile care se vor reloca aici vor aduce venituri mai mari la bugetul de stat, iar acești bani vor putea fi folosiți pentru dezvoltarea în continuare a economiei și infrastructurii românești”, mai spune Sorin Grindeanu.
(sursa: Mediafax)