x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Şoselele morţii

Şoselele morţii

de Mara Raducanu    |    12 Iun 2008   •   00:00
Şoselele morţii

SUPRAVEGHERE ● Mai multe radare şi poliţişti
Drumurile naţionale 1, 2 şi 7 sînt cele mai periculoase şosele din România. În încercarea de a reduce numărul accidentelor, Poliţia Rutieră va mări numărul efectivelor şi va amplasa mai multe aparate radare în punctele negre.



SUPRAVEGHERE ● Mai multe radare şi poliţişti
Drumurile naţionale 1, 2 şi 7 sînt cele mai periculoase şosele din România. În încercarea de a reduce numărul accidentelor, Poliţia Rutieră va mări numărul efectivelor şi va amplasa mai multe aparate radare în punctele negre.

În 2007, din cauza accidentelor de circulaţie, de pe harta României a dispărut o comună de nivel mediu. Anul 2008 a crescut cu 32% tragediile rutiere de pe şoselele ţării, producîndu-se zilnic 3.700 de accidente.

PROIECT. "Planul de acţiune pentru reducerea victimizării cauzate de accidentele rutiere, pe DN 1, DN 2 şi DN 7", prezentat ieri la sediul Direcţiei Poliţiei Rutiere de cei din cadrul instituţiei se va derula între 16 iunie şi 16 august. "Programul vizează reducerea riscului rutier şi scăderea numărului evenimentelor rutiere grave. Proiectul va fi pornit pe trei paliere: informare-prevenire, amenajări rutiere şi impunerea legii. Vom mări numărul agenţilor de circulaţie şi vom amplasa cît mai multe radare pe cele trei artere cu probleme", a declarat Viorel Recoşeanu, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere. La rîndul lui, Petre Tobă, adjunct al inspectorului general al Poliţiei Române, a specificat faptul că, pentru mai multă siguranţă, va creşte modul de supraveghere al aparatului radar. "Vom folosi aparatele radar preponderent fără oprirea conducătorului auto, pentru a evita discuţia dintre omul legii şi şofer. Pentru acest concept am făcut multe analize, aşa că vom acţiona în punctele fierbinţi, acolo unde este neapărată nevoie."  

ANALIZĂ RUTIERĂ. Din statisticile IGPR rezultă că 60% dintre accidentele soldate cu victime se produc pe drumurile naţionale. Analiza tactică asupra riscului rutier în România pentru perioada 2007 – aprilie 2008  a relevat faptul că drumurile cele mai sigure sînt autostrăzile, care, deşi atrag cele mai mari valori de trafic, generează doar 0,5% din totalul accidentelor. Aproximativ 56% din decesele înregistrate se petrec pe drumurile naţionale, avînd aceeaşi distribuţie naţională în localitate şi în afara ei. Mai mult, zece drumuri naţionale produc aproximativ jumătate din numărul deceselor şi peste 40% din accidente şi răniţi.

AVEM CONCEPTE, NU AVEM DRUMURI! Prezent la conferinţa de ieri, Cristian Duică, director general adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a ţinut să felicite iniţiativa Poliţiei Rutiere, dar s-a bîlbîit minute bune pînă să dea cîteva răspunsuri – şi alea fără noimă – cînd a fost întrebat de starea drumurilor şi de proasta semnalizare a acestora. "Au fost indicatoare, dar multe dintre ele s-au furat. Cît despre starea drumurilor, ce vreţi, nu sînt fonduri. Deocamdată, asta e situaţia, nu avem ce face", a mărturisit nonşalant acesta. Justificarea ne este una cunoscută, lipsa fondurilor devenind deja un laitmotiv pentru cei puşi în funcţii de conducere, cu o oarecare responsabilitate. Dar pînă una-alta, domnule director Duică, cine plăteşte pentru faptul că am ajuns să fim "înghiţiţi" cu maşini cu tot de gropile lucrărilor lăsate de luni în şir nesemnalizate?!

DN 1, coşmarul şoferilor

DN 1 are o lungime de 643 km, tranzitînd şapte judeţe (Ilfov, Prahova, Braşov, Sibiu, Alba, Cluj şi Bihor). Este artera rutieră pe care s-au petrecut cele mai multe accidente de circulaţie, mai axact 312 în 2007. Are 48 de puncte negre, iar intervalul orar în care s-au înregistrat majoritatea accidentelor este 14.00-19.00. DN 2 are o lungime de 483 km. Tranzitează opt judeţe (Ilfov, Ialomiţa, Buzău, Vrancea, Bacău, Neamţ, Iaşi şi Suceava), situîndu-se pe locul doi în topul arterelor rutiere pe care s-au petrecut cele mai multe accidente de circulaţie. DN 7 are o lungime de 525 km, tranzitînd opt judeţe (Ilfov, Dîmboviţa, Argeş, Vîlcea, Sibiu, Alba, Hunedoara, Arad). Se situează pe locul al treilea în topul arterelor pe care s-au petrecut cele mai multe accidente de circulaţie.

×
Subiecte în articol: observator rutiere