x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Tras în hangar

Tras în hangar

de Mara Raducanu    |    29 Ian 2008   •   00:00
Tras în hangar

La aproape o lună de când “zace” în ograda Otopeniului, mai exact de la accidentul aviatic petrecut în penultima zi a lui 2007, “avionul groa­zei” a fost mutat, în sfârşit, du­mi­ni­că seară în hangarul tehnic al aeroportului. Ope­ra­ţi­unea propriu-zisă a durat 12 ore.

OPERAŢIUNE - Avionul groazei a fost luat de pe câmp

 

La aproape o lună de când “zace” în ograda Otopeniului, mai exact de la accidentul aviatic petrecut în penultima zi a lui 2007, “avionul groa­zei” a fost mutat, în sfârşit, du­mi­ni­că seară în hangarul tehnic al aeroportului. Ope­ra­ţi­unea propriu-zisă a durat 12 ore.

După ce Jurnalul Naţional a tras vineri un semnal de alarmă în legătură cu pre­zen­ţa pe gazonul verde din apropierea pistei aeroportului a aeronavei implicate în accidentul consumat la finele lui 2007, iată că ieri minunea s-a întâmplat. “Avionul terorii”, sprijinit în aripa stângă şi expus ca la muzeu pe câmpul din apropierea pistei, spre disperarea celor care au decolat şi au aterizat de pe şi pe Henri Coandă în tot acest timp, a fost mutat într-un hangar tehnic de pe Otopeni.

 

PREGĂTIRILE! Ostilităţile de mutare a aeronavei de 60 de tone au fost pregătite  într-o mare secretomanie (cel puţin ţinute departe de ochii presei!). Din declaraţiile celor din cadrul companiei, pregătirile de ridicare nu au fost deloc floare la ureche. Dimpotrivă. Executată de o firmă olandeză, aflată sub contract cu TAROM, operaţiunea s-a dove­dit a fi una complexă şi extrem de dificilă. “Nu este deloc aşa de uşor cum vă imaginaţi. Noi ne-am planificat mai demult operaţiunea de ridicare a aeronavei, dar de fiecare dată a intervenit câte ceva care ne-a împiedicat să ne ducem la bun sfârşit acţiunea. Ne credeţi sau nu, pregăti­rile au durat aproape o săptămână”, ne-a spus Gelu Bârlă, director ge­neral în cadrul TAROM.

 

PAS CU PAS. După grele în­cer­cări, aparatul a fost în sfârşit ridicat duminică seară şi aşezat pe nişte perne pneumatice aduse special din Olanda pentru operaţiune. Imediat ce lucrătorii au rezolvat cu brio primul pas, s-a trecut la cea de-a doua mutare. Şi anume, lucrările de nivelare, efectuate în jurul şi pe traiectoria aparatului. Odată demontate capacele de pe motorul avariat, în momentul în care aeronava a fost echilibrată, au fost golite rezervoa­re­le de kerosen, avionul fiind rotit apoi pe un arc de cerc de 15 metri. “De­pla­sa­rea s-a făcut prin ancorarea jambei (n.r. – piciorul trenului de aterizare de care sunt prinse roţile avi­o­nu­lui) drepte cu un cablu tractat de o maşină dotată cu troliu. Numai da­că vă gândiţi că acţiunea propriu-zisă a început dimineaţa pe la ora 8:00 şi s-a în­che­iat seara, cam pe la aceeaşi oră, o să vă daţi seama de complexitatea ei.  În plus, avionul a fost rulat, iar pe par­curs ne-am confruntat şi cu ris­curi de împotmolire şi de înfundare”, ne-a mai spus Bâr­lă. Mai mult, specialiştii au afirmat că avionul nu va mai zbura niciodată, el urmând să fie dezmembrat. Conform declaraţiilor făcute de

Alex­an­­dru Ciucă, preşedintele Co­mi­siei de Anchetă declanşată după accident de Ministerul Transporturilor,  rezultatele în acest caz vor apărea pe la mijlocul lunii februarie.

 

 

×
Subiecte în articol: observator