x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Truc - Lista scurta a baietilor destepti

Truc - Lista scurta a baietilor destepti

de Iohanna Onaca Purdea    |    21 Feb 2007   •   00:00
Truc - Lista scurta a baietilor destepti

Ministerul Transporturilor a facut plati preferential catre firme deja cunoscute pentru afacerile cu sta-tul. Printre oamenii de afaceri care au primit bani "in mana" pentru lucrarile efectuate, in timp ce alte firme pierdeau din comisioanele percepute de banci, se numara deja celebrii Dorinel Umbrarescu, Costel Casuneanu si Dumitru Bucsaru.

Ministerul Transporturilor a facut plati preferential catre firme deja cunoscute pentru afacerile cu statul. Printre oamenii de afaceri care au primit bani "in mana" pentru lucrarile efectuate, in timp ce alte firme pierdeau din comisioanele percepute de banci, se numara deja celebrii Dorinel Umbrarescu, Costel Casuneanu si Dumitru Bucsaru.

Aproape 100 de firme de constructii care au executat lucrari la drumuri in 2004 au fost platite de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) in baza unei hotarari de guvern din 2005, sumele pe care statul le datora ridicandu-se la 450 de milioane de lei noi. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a prezentat ieri lista principalelor firme de constructii fata de care statul avea datorii la sfarsitul anului 2004. In baza potrivit HG 726 din 14 iulie 2005, urmau sa fie emise bilete la ordin, pe o perioada de trei ani, insumand 362 de milioane de lei, iar diferenta, de 87 de milioane de lei, trebuia sa fie acoperita de CNADNR din surse proprii. Din cele 94 de companii, 13 aveau de incasat sume mai mari de un milion de lei, iar acestea au fost platite din veniturile proprii ale CNADNR. Restul de 81 de firme au fost platite prin bilete la ordin, urmand sa isi recupereze banii esalonat, pe trei ani, pana in 2008. Cei "neprivilegiati" au, bineinteles, de pierdut din comisioanele percepute de banci.

PREFERATI. Pe lista "scurta" a celor care au fost platiti cu banii jos regasim firme deja celebre in cercul constructorilor care castiga lucrari de la Ministerul Transporturilor. In "top 13" figureaza PA&CO, firma patronata de Costel Casuneanu, de altfel mereu aproape de MTCT atunci cand se impart contractele de deszapezire, reabilitari de drumuri sau chiar constructia de autostrazi. Firma lui Casuneanu a recuperat, in mod direct, 1,5 milioane de lei. Tot pe lista scurta se afla si UMB Spedition, companie ce apartine "regelui asfaltului" Dorinel Umbrarescu, aceasta avand de recuperat 1,16 milioane de lei.

Ministrul Transporturilor spune ca firmele nu au primit banii pentru lucrari intrucat nu au fost prevazute in buget fondurile necesare "din ratiuni pur electorale". "La sfarsitul anului 2004, cand a fost campania electorala, au fost lansate la drumuri proiecte de aproape 5.000 de miliarde de lei, fara nici un fel de acoperire si fara niciun fel de sursa de finantare. Pe langa aceasta gaura, au fost antamate si alte proiecte la porturi, aeroporturi etc. de pana la 10.000 miliarde de lei", a adaugat Berceanu.

Printr-o scrisoare de confort trimisa firmelor creditoare in iulie 2005, Ministerul Finantelor si MTCT precizeaza ca "au luat cunostinta, recunosc si sunt de acord cu obligatiile financiare ale CNADNR asumate prin biletele la ordin", potrivit HG 726/2005. Ministerul Finantelor confirma ca se vor lua masurile necesare ca CNANDR sa cuprinda in bugetul propriu sumele necesare achitarii la scadenta a respectivelor bilete de ordin. Cu toate acestea, la finalul documentului cele doua ministere precizeaza ca scrisoarea de fata (trimisa de altfel tuturor firmelor care trebuie sa isi primeasca banii in acest mod) "va fi interpretata ca o declaratie de intentie si nu ca o garantie a entitatilor semnatare, in legatura cu orice obligatie sau angajament al CNADR".

×
Subiecte în articol: observator