x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea are probleme cu brandul

Udrea are probleme cu brandul

de Vali Blanaru    |    29 Iul 2010   •   00:00

Nici nu a apucat bine să lanseze noul brand de ţară, că Elena Udrea are probleme cu fostul slogan sub care s-au desfăşurat până acum campaniile de promovare a turismului românesc. Sloganul "Romania, the land of choice", lansat anul trecut în prezenţa sportivilor Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi şi inscripţionat pe toate materialele publicitare ale Ministerului Turismului, aparţine ieşeanului Florin Zamfir, care l-a înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) înainte ca Udrea să apuce să îl promoveze peste tot.

În aprilie 2009, oficialii de la Turism declarau că sloganul "Romania, the land of choice" nu a costat nici un ban, fiind realizat în cadrul ministerului. Ministerul patronat de Elena Udrea nu a verificat disponibilitatea sloganului şi nici nu ar fi făcut vreun demers pentru deţinerea exclusivităţii asupra sloganului. Sloganul a fost utilizat în campanii de promovare cu bugete de milioane de euro şi a apărut pe toate materialele publicitare difuzate în ţară şi în străinătate, a fost folosit în imnul turistic şi în cadrul clipurilor difuzate pe canalele Eurosport şi CNN difuzate în perioada 1 august-21 decembrie 2009.

Toate drepturile de autor în urma difuzării clipurilor publicitare pe CNN şi Eurosport nu revin ministerului, ci lui Florin Zamfir, care deţine şi dreptul de proprietate intelectuală la nivel comunitar.
Zamfir a depus anul trecut, la sfârşitul lunii aprilie, o cerere de marcă la OSIM pentru denumirea "The land of choice, joy & oportunities". Marca este deţinută pentru domeniile publicitate, turism, unităţi de cazare, organizare de călătorii, servicii sociale, instruire, educaţie. Marca a fost protejată şi la nivel internaţional prin înregistrarea ei la OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market), dar şi la Organizaţia Mondială a Proprietăţii Intelectuale (WIPO/OMPI).
Florin Zamfir o acuză pe Elena Udrea că a utilizat "Land of choice" pe plan internaţional în ciuda faptului că ştia că era înregistrată la OSIM, motiv pentru care a înaintat şi o plângere în justiţie.

El a precizat că, în cazul în care va câştiga procesul, va dona toţi banii pentru sinistraţii din Moldova. Zamfir a susţinut că a anunţat la acel moment Ministerul Turismului că vrea să doneze folosinţa brandului dacă ministerul îl va contacta şi îl va asigura că îl va folosi în interesul statului român, dar nu a primit nici un telefon în acest sens.
"Land of choice" a fost înlocuită de astăzi cu "Explore the Carpathian garden", noul slogan sub care va fi promovat brandul turistic al României.

Noul brand va fi lansat astăzi la Shanghai şi invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu, care amintesc de natură, soare şi mare. Brandul turistic al României va fi lansat de Elena Udrea cu ocazia zilei naţionale a României la Expoziţia Mondială 2010.
La eveniment vor participa ministrul Teodor Baconschi şi foştii mari sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Evenimentul va fi marcat şi de un recital al maestrului Gheorghe Zamfir. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocate 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

×
Subiecte în articol: observator