x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea îl face amator pe Liiceanu, pe blog: "Schimbarea brandului turistic trădează diletantism şi lipsă de viziune"

Udrea îl face amator pe Liiceanu, pe blog: "Schimbarea brandului turistic trădează diletantism şi lipsă de viziune"

30 Mar 2013   •   22:35
Udrea îl face amator pe Liiceanu, pe blog: "Schimbarea brandului turistic trădează diletantism şi lipsă de viziune"

Fostul ministru al Turismului Elena Udrea consideră că ideea schimbării brandului turistic al României "trădează diletantism şi lipsă de viziune".  "Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilităţii schimbării brandului de turism naţional. În conditiile în care turismul românesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari creşteri economice în ultimii ani, 16% în 2011 şi 9,3% în 2012, iar brandul a primit mai multe premii internaţionale (printre care premiul de excelenţă la Târgul de turism de la Munchen), dar şi aprecieri din partea responsabililor Organizaţiei Mondiale a Turismului, decizia de a înlocui brandul trădează diletantism şi lipsă de viziune", scrie Udrea pe blogul său.

În opinia sa, această decizie arată "incapacitatea neînţelegerii mecanismelor europene - pentru că, dacă noi am renunţa la brandul pe care l-am folosit până acum, ar trebui să dăm toţi banii înapoi pe care i-am cheltuit deja". Udrea menţionează că este vorba despre zeci de milioane de euro.

Citeste si: Liiceanu îl propune pe Cărtărescu brand de țară, în locul frunzei Elenei Udrea

"Nu ştiu cifra exactă, pentru că Ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic în acest sens. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa România 75 de milioane de euro, atât cât am primit pe axa 5.3 a Programului Operaţional Regional", susţine Elena Udrea.

"O astfel de atitudine face foarte mult rău României şi arată instabilitatea care îi caracterizează de multe ori pe guvernanţi - în loc să continue proiecte importante începute în mandatele precedente, strică tot ce s-a construit şi se apucă din nou de lucru, neducând nimic până la capăt. E un fel de a gestiona resursele statului ca în legenda Meşterului Manole: se dărâmă tot şi se cere reconstruirea la infinit din nou. Dacă ar fi vrut într-adevăr să dezvolte turismul românesc, Guvernul USL ar fi trebuit să aloce măcar fondurile necesare continuării proiectelor de investiţii în infrastructură deja începute. În 2013, s-au alocat doar 4 milioane de euro (!!!) pentru finanţarea dezvoltării infrastructurii de turism montan, în condiţiile în care sunt lucrări începute de cel puţin 30 de ori mai mari ca sumă. Cu banii aceştia nu se va reuşi nici măcar conservarea lucrărilor începute. Efectele acestei subfinanţări se simt. Eu am vorbit cu primarii din localităţile turistice, dar şi cu investitorii. Toţi mi-au spus acelaşi lucru: „Am lucrat foarte bine cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în mandatul dumneavoastră. Am primit sprijinul necesar. Acum nimic nu se mai întâmplă. Nimeni nu ne mai bagă în seamă”. În condiţiile astea, nu pot decât să mă întreb: ce vină are România şi industria de profil autohtonă ca să suporte aşa diletanţi în fruntea turismului românesc?", încheie Udrea.

Citeste si: Liiceanu îl propune pe Cărtărescu brand de țară, în locul frunzei Elenei Udrea

×
Subiecte în articol: udrea liiceanu cărtărescu