x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea, regina cheltuirii banilor publici. În 2009, blonda de la Turism a tocat milioane de euro

Udrea, regina cheltuirii banilor publici. În 2009, blonda de la Turism a tocat milioane de euro

de Elena Stan    |    06 Iun 2012   •   20:01
Udrea, regina cheltuirii banilor publici. În 2009, blonda de la Turism a tocat milioane de euro

Pozitia de ministru al Turismului i-a oferit posibilitatea Elenei Udrea sa risipeasca in ultimii trei ani milioane de euro din bani publici si fonduri europene. Timp de trei ani, aproape zilnic am vazut-o pe micile ecrane calare ba pe cal, ba pe bicicleta, schimband geanta Vuitton cu o traista bucovineana, degustand sarmalute, carnaciori sau palinca, in caruta, in costum popular sau in echipament de tenis, smerita la slujba de Pasti sau cu fusta scurta la intalnirea cu investitorii din Dubai, alaturi ba de presedintele Basescu, ba de fata cea mica a acestuia, doinind din fluier sau torcand lana ca o experta in artele populare. Lista excentricitatilor Elenei Udrea poate continua, multe fiind imortalizate sau filmate de ziaristii care au insotit-o peste tot.

Intrata intr-un con de umbra dupa ce a parasit fotoliul ministerial, Elena Udrea se lamenteaza pe blogul personal de faptul ca nimeni nu ii recunoaste meritele la inaugurarea proiectelor pentru care EA a dat bani. De parca sumele alocate ar fi fost din bunzunarul personal.

Incepand de astazi, Jurnalul National va prezinta o sinteza a sumelor pe care Elena Udrea le-a avut la dispozitie pentru cheltuieli in acesti ultimi ani in care a tinut fraiele turismului. Lasam placerea detractorilor doamnei Udrea de a calcula "cate ajutoare sociale se puteau plati cu banii dati" de ea.

Minister creat pentru Udrea
La inceputul anului 2009 era infiintat Ministerul Turismului – o institutie pe masura Elenei Udrea: cocheta, parfumata si, bineinteles, foarte curata. Desi criza financiara musca puternic din veniturile romanilor, iar multi dintre acestia isi pierdeau locurile de munca, Udrea a avut la dispozitie un buget de 352 de milioane de lei, care ii permitea tot felul de excentricitati: perdele in valoare de 67.000 de euro, obiecte de protocol de sute de mii de euro, zeci de mii de euro pentru repararea si spalarea masinilor institutiei, 180.000 de euro pentru convorbiri telefonice s.a.m.d.

Planul de achizitii publice pe anul 2009 realizat de Ministerul Turismului arata ca ministerul avea buget pentru achizitionarea de aranjamente florale in valoare de 3.000 de euro, Udrea a avut la dispozitie 3.300 de euro pentru a cumpara hartie igienica, batiste, servetele de hartie pentru maini si pentru masa, 3.000 de euro pentru a cumpara odorizante de interior si 3.000 de euro pentru produse de curatenie. De altfel, pentru curatenia in Ministerul Turismului a fost alocat un buget de 20.000 de euro.

Ministerul administrat de Udrea a avut la dispozitie, 15.000 de euro pentru hartie de fotocopiatoare, 2.500 de euro pentru instrumente de scris, 3.000 de euro pentru suporturi de memorie si 5.000 de euro pentru CD-uri si DVD-uri.

Bani pentru masini si telefoane
Udrea a avut la dispozitie circa 190.000 de euro din bugetul ministerului si 13.000 de euro din finantari nerambursabile pentru achizitia de autoturisme.
Bloda de la Turism a vrut sa-si achizitioneze o limuzina ministeriala, dupa ce s-a plans presei ca autoturismul Audi A4 pe care il avea de la RA-APPS ii punea viata in pericol. In urma materialelor publicate de presa, Udrea nu si-a mai cumparat limuzina. Angajatii ministerului au beneficiat de un buget mai mult decat generos pentru comunicatii: 90.000 de euro pentru telefonie fixa, 90.000 de euro pentru telefoanele mobile, 15.000 de euro pentru servicii de internet, 9.300 de euro pentru servicii de televiziune prin cablu, 15.000 de euro pentru servicii postale de curierat. Alte 8.000 de euro au fost alocate pentru repararea si modernizarea centralelor telefonice ale ministerului si 7.000 de euro pentru repararea telefoanelor.

Milioane pentru promovare
Cheltuielile realizate cu consumabilele, masinile, telefoanele si mobilierul au fost "maruntis" pe langa sumele alocate pentru organizarea de targuri, expozitii, pavilioane nationale, al carui buget a fost de 1,72 de milioane de euro. Alte 486.000 de euro au fost destinate misiunilor care au avut ca rol cresterea circulatiei turistice si notorietatii Romaniei. La acestea s-au adaugat 243.000 de euro pentru vizite educationale si de informare pentru presa si turoperatori.

Promovarea turismului a consumat cea mai mare parte din buget: 240.000 de euro pentru inserturi publicitare in cataloagele marilor operatori turistici, 320.000 de euro pentru finantarea posturilor de radio si tv care realizeaza emisiuni de turism, 1,62 de milioane de euro pentru campanii de publicitate pe piata interna si externa, 1,29 milioane de euro pentru campanii de publicitate outdoor (!!), 500.000 de euro pentru instalarea de indicatoare rutiere, 250.000 pentru tiparirea de ghiduri turistice, dar si 81.000 de euro pentru cumpararea de ghiduri turistice, harti si cataloage gata tiparite.

×