Strategia campaniei de vaccinare anti-COVID 19 va fi făcută publică săptămâna viitoare, documentul fiind în acord cu recomandările internaționale, a decalrat sâmbătă la Digi 24 Valeriu Gheorghiță, coordonaatorul campaniei de vaccinare.
România este parte a demersului european, ca parte egală, iar distribuția vaccinului va începe simultan pentru toare statele, a precizat Gheorghiță. „Vaccinarea va fi gratuită și voluntară”, a spus medicul, care a precizat că, pentru pregătirea campaniei trebuiesc realozate trei obiective: o campanie de comunicare, organziarea logisticii necesare vaccinării, precum și pregătirea actului medical ce rezidă în campania de vaccinare.
Strategia definește și grupele de vîrstă și prioritățile, acestea fiind în primul rând lucrătorii din sistemul de sănătate public și privat, îngrijitorii din centrele pentru bolnavii cu dizabilități, creșe sau căminele de bătrâni, urmate de grupele vulnerabile și în cele din urmă populația generală, scrie Mediafax
Comunicarea va fi realizată prin intermeediul unei platfome online dedicată, prin social media, prin toate mijloacele disponibile, a adăugat Valeriu Gheorghiță.
Preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat că UE ar putea da undă verde comercializării vaccinurilor dezvoltate de Moderna şi Pfizer / BioNTech la mijlocul lunii decembrie. Totul depinde de rezultatele evaluării pe care Agenţia Europeană a Medicamentelor o va face celor două vaccinuri anti-COVID.
Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) ar putea autoriza punerea pe piaţă a vaccinurilor Pfizer / BioNTech şi Moderna din a doua jumătate a lunii decembrie a anului 2020, a spus von der Leyen.
Comisia Europeană a semnat până acum cinci contracte pentru precomanda posibilelor vaccinuri: cu AstraZenaca, Johnson & Johnson, Sanofi-GSK, Pfizer / BioNTech şi CureVac. După un memorandum de înţelegere încheiat în august cu firma americană Moderna, „continuăm discuţiile şi suntem în discuţii şi cu Novavax,” a adăugat Ursula von der Leyen.