Jurnalul.ro Ştiri Observator (VIDEO) ALERTĂ a Observatorului Astronomic din Dallas: "EXPLOZIE IMENSĂ în UNIVERS!"

05 Iun 2014   •   12:36

Telescopul robotizat SMU ROTSE-IIIB de la Observatorul McDonald, Fort Davis, Texas a emis o alertă în care informa că  lumina de la o explozie uriaşă în Univers a putut fi observată, în clar, de cercetători. Lumina intensă generată de explozia enormă a unei stele, din urmă cu mai mult de 12 miliarde ani (la scurt timp după Big Bang) a ajuns şi la planeta noastră, scrie ScienceDaily.

Fenomenul, cunoscut ca o explozie de raze gama , este extrem de rar, energia deflagraţiei călătorind 12 milioane de ani înainte să fie detectată de telescopul Universităţii din Dallas. Exploziile de raze gama sunt considerate a fi distrugerea catastrofală a unei stele sau sfârşitul vieții sale . Fizicienii SMU raporteaza ca telescopul lor a fost primul care a observat fenomenul, capturând şi imagini, monitorizând apoi efectele împreună cu alţi astronomi din Turcia şi Hawaii .

"Nu înţelegeţi importanţa, foarte puţini o înţeleg. Această explozie a avut loc la scurt timp după Marea Explozie (modelul cosmologic care explică condițiile inițiale şi dezvoltarea ulterioară a Universului), iar despre exploziile de raze gama ştim prea puţin, deşi sunt cele mai puternice expozii cosmice cunoscute. Un eveniment deosebit de interesant şi important, care ne ajută să înţelegem mai bine felul în care a fost creat Universul", spun specialiştii.

„Teoria Big Bang” este modelul care explică apariția materiei, energiei, spațiului şi timpului, altfel spus a existenței Universului. Această teorie încearcă să explice de ce universul se extinde permanent încă de la apariția sa, şi de ce pare a fi uniform în toate direcțiile.

Iată o animaţie care ne arată cum explodează o stea.

Subiecte în articol: alerta observator astronomic dallas univers