x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Agenţia de Monitorizare a Presei: EBA, cel mai mediatizat eurocandidat

Agenţia de Monitorizare a Presei: EBA, cel mai mediatizat eurocandidat

23 Iun 2009   •   00:00

Elena Băsescu a fost cel mai mediatizat eurocandidat în ultimele două săptămâni ale campaniei electorale, urmată de candidatul PDL Monica Macovei, se arată într-un raport dat publicităţii de Agenţia de Monitorizare a Presei.



Conform raportului "Alegeri europene 2009. Discurs electoral în campania electorală", realizat de Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP) şi lansat într-o dezbatere organizată la Casa UE din Bucureşti, Elena Băsescu, considerată primul candidat care a lansat un brand, "EBA", a avut cele mai multe monitorizări în presa scrisă, înregistrând 50 de apariţii.

"Cea mai vizibilă figură a fost Elena Băsescu. Cred că pentru prima oară într-o campanie electorală din România vine un candidat cu un brend - EBA. Elena Băsescu a avut 50 de apariţii în ziarele monitorizate, ceea ce însemnaă 30% din numărul total de apariţii. Deşi EBA a avut două apariţii la televiziune, a fost cel mai menţionat canidat în dezbaterile din emisiunile electorale", a declarat Nicoleta Fotiade, realizatorul raportului AMP.

Fotiade a mai spus că, potrivit raportului, al doilea eurocandidat vizibil în presă a fost Monica Macovei, care a înregistrat însă mai puţin de jumătate din numărul apariţiilor EBA, având doar 21 apariţii în presa scrisă.

Conform raportului AMP pe locul trei la apariţiile în presa scrisă (15 apariţii-nr) sunt latifundiarul George Becali, care a candidat la PE pe listele PRM, şi social-democratul Adrian Severin.

Pe locul patru s-a aflat candidatul PDL Traian Ungureanu, cu 7 apariţii, pe următoarele locuri fiind clasaţi, cu câte 5 apariţii, independentul Pavel Abraham, Cristian Preda şi Corneliu Vadim Tudor, iar pe ultimul loc s-a clasat candidatul PNL Norica Nicolai, care a avut doar 5 apariţii în cotidienele monitorizate.

Reprezentantul AMP a menţionat că atât EBA cât şi Monica Macovei au fost "ţintele atacurilor din această campanie electorală", fostul ministru al justiţiei fiind ţinta atacurilor, spre exemplu, ale lui Adrian Severin (eurocandidat PSD), iar EBA, ţinta atacurilor preşedintelui PNL, Crin Antonescu, ca urmare a propunerii privind legalizarea drogurilor uşoare.

În ceea ce priveşte dezbaterile televizate, raportul AMP relevă că niciun membru al PRM sau eurocandidat nu a participat la emisiunile electorale televizate.

În plus, AMP a menţionat că "discursurile eurocandidaţilor nu au avut neapărat o relevanţă pentru contextul european, ţinta acestora fiind seducţia electoralului mai degrabă, decât provocarea electoratului".

Potrivit sursei citate, temele europene nu au fost abordate ca subiecte principale, ci au fost menţionate pe scurt în dezbaterile electorale sau în discursuri. Principalele teme din campanie au fost organizarea alegerilor, suspiciunile şi măsurile de fraudare a alegerilor, atacul electoral, activitatea europarlamentarilor, profilul eurocandidaţilor şi comportamentul electoral.

"Softul menit să combată fraudele în ziua alegerilor a fost un subiect bine reflectat în ultimele două săptămâni. Tensiunile din Coaliţie au bruiat discursul electoral, alături de declaraţiile social-democraţilor privind remanierile guvernamentale care ar fi putut avea loc în funcţie de rezultatul alegerilor europene. Alegerile prezidenţiale au fost a şasea temă identificată. Relaţia României cu UE a fost una din temele principale din campanie, iar o temă interesantă a fost criza economică, care a fost prezentă în dezbaterile televizate", se arată în raport.

Studiul AMP a vizat monitorizarea a cinci ziare centrale: Evenimentul Zilei, Cotidianul, Jurnalul Naţional, Gândul, România liberă şi emisiunile electorale a două posturi de televiziune: TVR - Alegeri Europene: Tu decizi! şi Ediţie specială, respectiv Antena 3 - Ştirea Zilei, Sinteza Zilei, Zig-Zag.

Monitorizarea Active Watch a fost realizatăde AMP în perioada 25 mai - 5 iunie pentru presa scrisă şi 21 mai - 6 iunie pentru cea televizată.
Mediafax

×
Subiecte în articol: politic aparitii